Kā rīkoties, ja internetā vai parastajā veikalā pasūtītā prece nav piegādāta termiņā? Lasi zemāk.
Jau izdarot pasūtījumu, ļoti svarīgi vienoties par piegādes datumu. Dažreiz tas būs norādīts uzņēmēja izsniegtajos dokumentos, interneta veikala mājaslapā, e-pasta sarakstē un tml. Saglabā šos dokumentus, jo tie var noderēt vēlāk!
Ja uzņēmējs rakstiski nav sniedzis informāciju par piegādes datumu, palūdz viņam to izdarīt.
Obligāti informē uzņēmēju, ja piegādes datums ir būtisks! Piemēram, piegādes datums būs būtisks, ja izdari pasūtījumus kāzu dienai vai vēlies saņemt preci pirms dodies prom no valsts uz ilgu laiku.
Gadījumā, ja vienošanās par konkrētu preces piegādes termiņu nenotika, tad pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums piegādāt preci bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas.
Ja vēlies atcelt pasūtījumu preces piegādes kavējuma dēļ, tad Tavas iespējas būs atkarīgas no tā vai piegādes termiņš ir būtisks:
ja piegādes termiņš nav būtisks un Tev ir iespēja pagaidīt, tad uzņēmējam ir tiesības veikt preces piegādi saprātīgā papildu termiņā. Savukārt, ja prece nav piegādāta arī papildu termiņā, tad arī šajā gadījumā varēsi izbeigt līgumu (atcelt pasūtījumu).
Kad paziņojums par atkāpšanos no līguma (pasūtījuma atcelšanu) ir uzrakstīts un nosūtīts, pārdevējam ir pienākums veikt naudas atmaksu.
Likums paredz uzņēmēja pienākumu veikt atmaksu bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā. Ja naudas atmaksa nav veikta minētajos termiņos aicinām nosūtīt uzņēmējam atgādinājumu, bet ja atmaksa tik un tā nav veikta, tad rīkojies atbilstoši norādēm sadaļā “Strīda risināšana”.
Gadījumā, kad prece nav piegādāta termiņā, saglabā un atbildīgajām iestādēm iesniedz vismaz šādus dokumentus:
Vairāk informācijas par darījumu apliecinošiem dokumentiem lūdzam skatīt šeit.
Atceries!
Ja komersants pārkāpj Tavas tiesības saņemt preci vai atmaksu par nepiegādāto preci, tad rīkojies atbilstoši norādēm sadaļā "Strīda risināšana".