Neesi apmierināts ar preces, digitālā satura vai pakalpojuma kvalitāti? Īsa pamācība, kā rīkoties ir zemāk.
Vispirms ir svarīgi atcerēties, ka atbilstoši likuma noteikumiem atbild:
Ja prece tika iegādāta parastajā veikalā, tad pārliecinies, ka ir saglabājies pirkuma čeks, kvīts vai rēķins. Pārlasi preces, pakalpojuma vai digitālā satura lietošanas noteikumus, ja tādi ir.
Atceries, ka esi tiesīgs pieteikt pretenzijas:
Uzmanību!
Ņem vērā, ka noteikumi par digitālā satura un digitālo pakalpojumu neatbilstību līguma noteikumiem ir piemērojami sākot ar 2022.gada 15.martu.
Pārbaudi arī pārdevēja, ražotāja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvātos garantiju termiņus - dažreiz tie ir garāki par likumā noteiktiem.
I Prasījumi par preces kvalitāti
Vēršoties pie uzņēmēja ar pretenziju par preces kvalitāti, Tev vispirms ir tiesības izvēlēties starp diviem prasījumiem:
Ja pārdevējs nepiekrīt veikt preces apmaiņu, bet tā vietā piedāvā veikt remontu, tad šim piedāvājumam jābūt motivētam, jo pastāv tikai divi gadījumi, kad pārdevējs/pakalpojuma sniedzējs var atteikties izpildīt kādu no šiem patērētāja prasījumiem:
Ja preces remonts vai apmaiņa nav veikti saprātīgā termiņa un nesagādājot Tev būtiskas neērtības, tad esi tiesīgs arī prasīt naudas atmaksu vai preces cenas samazināšanu.
II Prasījumi par pakalpojuma kvalitāti
Vēršoties pie uzņēmēja ar pretenziju par pakalpojuma kvalitāti, Tev vispirms ir tiesības prasīt sniegtā pakalpojuma neatbilstības bez atlīdzības novēršanu.
Ja tas nav iespējams, esi tiesīgs prasīt, lai pakalpojuma sniedzējs attiecīgi samazina pakalpojuma cenu vai atmaksā par pakalpojumu samaksāto naudu.
III Prasījumi par digitālā satura vai digitālā pakalpojuma kvalitāti
Sākot ar 2022.gada 15.martu, vēršoties pie uzņēmēja ar pretenziju par digitālā satura vai digitālā pakalpojuma kvalitāti, parasti Tev vispirms ir tiesības prasīt digitālā satura vai digitālā pakalpojuma neatbilstības novēršanu.
Izņēmums ir tad, kad neatbilstība ir tik nozīmīga, ka tā attaisno tūlītēju cenas samazinājumu vai līguma atcelšanu.
Tas var notikt, ja no Tevis nevar sagaidīt turpmāku uzticēšanos uzņēmēja spējai atjaunot digitālā satura vai digitālā pakalpojuma atbilstību, ņemot vērā neatbilstības būtiskumu.
Piemēram, Tev ir tiesības nekavējoties prasīt samazināt cenu vai atcelt līgumu, ja Tev ir piegādāta pretvīrusu programmatūra, kura pati ir inficēta ar vīrusiem.
Detalizētāka informācija par patērētāja tiesībām preču, pakalpojumu un digitālā satura neatbilstības līguma noteikumiem gadījumā atrodama šeit.
Kad prasījuma izvēle ir izdarīta, sazinies ar uzņēmēju. Sākumā var uzrunāt mutiski, bet ja problēma nav atrisināta, tad iesniedz rakstveida iesniegumu.
Rakstveida iesniegumā īsi un kodolīgi izklāsti problēmu un norādi savu prasījumu. Pretenzijām par preces kvalitāti vari izmantot arī LPIAA izveidoto rīku www.pretenzija.lv.
Lietās par neatbilstību līguma noteikumiem jāsaglabā un atbildīgajām iestādēm jāiesniedz vismaz šādi dokumenti:
Vairāk informācijas par darījumu apliecinošiem dokumentiem lūdzam skatīt šeit.
Vairāk informācijas par eksperta atzinumiem lūdzam skatīt šeit.
Atceries!
Ja problēma nav atrisināta, tad rīkojies atbilstoši norādēm sadaļā "Strīda risināšana".