LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
EESK Transporta, enerģētikas, infrastruktūras un informācijas sabiedrības specializētajai nodaļai jauna prezidente PDF Drukāt E-pasts
Autors Administrator   
Otrdiena, 28 janvāris 2020 09:58

ten sekcijas velesanas

Pirmo reizi par Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komitejas (EESK) Transporta, enerģētikas, infrastruktūras un informācijas sabiedrības specializētās nodaļas (TEN) prezidenti ievēlēta EESK locekle no Latvijas, kā arī pirmo reizi no Baltijas valstīm. Tomēr Latvijas valdībai vēl jāapstiprina EESK mandāts 2020.-2025.gadam.

Kopš 2008.gada Baiba strādā par Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas starptautisko un ES lietu padomnieci. Kopš ievēlēšanas EESK Baiba Miltoviča ir aktīvi strādājusi pie vairākiem TEN specializētās nodaļas atzinumiem; no 2017. gada pilda Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komitejas, EESK III grupas viceprezidentes amatu. Baiba Miltoviča ir pabeigusi Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultāti, iegūstot maģistra grādu politikas zinātnē un turpinot studijas Austrumsomijas universitātē.
TEN specializētajā nodaļā strādā 122 locekļi no 27 Eiropas Savienības dalībvalstīm pārstāvot darba devēju un darba ņēmēju organizāciju un citu interešu grupu pārstāvjus. TEN specializētā nodaļa darbojas, izstrādājot - atzinumus pēc Eiropas Parlamenta, ES Padomes, prezidējošās valsts ES Padomē vai pēc Eiropas Komisijas pieprasījuma; pētījumus un projektu ziņojumus; sabiedriskās uzklausīšanas sanāksmes, konferences, kurās iesaistīti eksperti, politikas veidotāji, ieinteresētās personas un plaša sabiedrība.

Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komiteja, kas izveidota 1975.gadā, ir ES padomdevēja institūcija, kurā darbojas darba devēju, darba ņēmēju organizāciju un citu interešu grupu pārstāvji. Tā sniedz atzinumus par ES jautājumiem Eiropas Komisijai, ES Padomei un Eiropas Parlamentam.

Papildus informācija: https://www.eesc.europa.eu/lv/sections-other-bodies/sections-commission/transport-energy-infrastructure-and-information-society-ten


Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 28 janvāris 2020 13:02
 
PIAA saņemto sūdzību statistika par 2019.gadu PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 15 janvāris 2020 11:57
Statistika attēls

Apsveicam mūsu mājas lapas lasītājus Jaunajā 2020.gadā! Sāksim gadu tradicionāli - publicējot Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā (PIAA) saņemto sūdzību un jautājumu statistiku par 2019.gadu.

Kā jau ierasts, gaidam arī darbības pārskatus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) un dažādiem patērētāju strīdu ārpustiesas risinātājiem (tiem vajadzētu tikt publicētiem līdz šī gada 1.martam). Verīgākie mūsu lapas lasītāji atceras, ka pagajušogad publicētie pārskati par patērētāju strīdu risinātāju darbu liecināja par to, ka patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāji, izņemot jaunizveidoto Patērētāju strīdu risināšanas komisiju, acīmredzami nedarbojas ar pilnu jaudu. Vai 2019.gadā situācija būs mainījusies? Atbilde uz šo jautājumu gaidāma vēlāk, bet tagad pievērsisimies mūsu pašu statistikai.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 17 janvāris 2020 10:12
Lasīt tālāk...
 
Cik ilgā laikā ir jāizpilda patērētāja prasījums saistība ar nekvalitatīvu preci? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 19 decembris 2019 18:19
Attēls ar kalendāru, kurā atzīmēts datums

Gadījumos, kad runa ir par preces defektu, ļoti būtisks ir jautājums par to cik ātri pārdevējam ir jāizpilda patērētāja prasījums par preces remontu vai apmaiņu. Patērētāju tiesību aizsardzības likumā ir noteikts gan tas, ka nekvalitatīva prece apmaināma vai tās neatbilstība līguma noteikumiem novēršama saprātīgā termiņā, gan tas, ka pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums sniegt patērētājam rakstveida atbildi uz patērētāja iesniegumu 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Šie noteikumi bieži rada neizpratni gan patērētājos, gan komersantos. No vienas puses, patērētājiem liekas, ka daudz labāk būtu noteikt pavisam konkrētu termiņu prasījuma izpildei, nevis izmantot tādu "stiepjamu" formulējumu, kā "saprātīgs termiņš". No otras puses, komersanti bieži vien vadās tikai no 15 darbdienu termiņa atbildes sniegšanai, uzskatot, ka likums ļauj patērētāja prasījuma izpildi uzsākt arī pēc 15 darba dienām.

Tomēr ne pirmais, ne otrais viedoklis nav pamatoti. Šajā rakstā paskaidrosim kādēļ tas tā ir.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 19 decembris 2019 18:23
Lasīt tālāk...
 
5. decembris - Pasaules Konkurences diena! PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Pirmdiena, 09 decembris 2019 05:49

Š.g. 5. decembrī tiek atzīmēta Pasaules Konkurences diena. 2020. gada 1. janvārī stāsies spēkā grozījumi Konkurences likumā, kas sniegs Konkurences padomei efektīvākus rīkus novērst vienu no izplatītākajām Latvijas konkurences vides problēmām – publisku personu (pašvaldības, valsts iestādes) radītus konkurences kropļojumus.

Lai veicinātu sabiedrības izpratni par konkurences šķēršļiem Konkurences padome aicināja piedalīties akcijā “Nejēdzīgākais šķērslis konkurencei”, kurā jāpiesaka likumos, Ministru kabineta noteikumos, pašvaldību saistošajos noteikumos un citos normatīvajos aktos iekļautos nepamatotos ierobežojumus konkurencei vai uzņēmējdarbībai. Akcijas mērķis bija identificēt nepamatotos šķēršļus un rosināt to novēršanu.

Informācijai:
Par šķērsli konkurencei var uzskatīt normatīvo aktu prasības, kuru rezultātā tiek kavēta jaunu tirgus dalībnieku ienākšana tirgū vai no tirgus ir spiesti aiziet jau esošie tirgus dalībnieki.

Par šķērsli tiek uzskatītas arī situācijas, kad tirgus spēlētājiem pretēji konkurences neitralitātes principam netiek nodrošinātas vienlīdzīgas iespējas konkurēt tirgū, kā arī citas situācijas.

Piemērs: pašvaldība pieņem saistošos noteikumus, kuros noteikts, ka nākošajā gadā ielu tirdzniecības atļaujas tiks piešķirtas tikai tām personām, kurām šāda atļauja bijusi piešķirta trīs gadus pēc kārtas. Šāds regulējums padara neiespējamu jaunu tirgus dalībnieku ienākšanu tirgū, kā arī tas piespiež pārtraukt darbību tiem esošajiem tirgus dalībniekiem, kuri neatbilst šīm prasībām.
Papildus informācija pieejama Konkurences padomes mājas lapā: www.kp.gov.lv
Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 17 decembris 2019 08:26
 
Kādi dokumenti nepieciešami patērētāja prasījuma pierādīšanai? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 29 novembris 2019 11:08
Attēls tiesneša āmurs ar bloknotu, kura tukšas lapas vidū uzzīmēta jautājuma zīme

Patērētāju strīdu risināšanas komisijas praksē nav retums gadījumi, kad jāpieņem lēmums izbeigt lietas izskatīšanu pierādījumu trūkuma dēļ. Tas nozīmē, ka, komisijas ieskatā, patērētājs nav izpildījis savu pienākumu pierādīt apstākļus, kas pamato viņa prasījumu.

Lai atvieglotu patērētājiem viņu prasījumu pierādīšanu, šajā rakstā sagatavojām īsu kopsavilkumu par Patērētāju tiesību aizsardzības centram un/vai komisijai iesniedzamiem dokumentiem gadījumos, kad ir strīds par preces kvalitāti, atteikuma tiesību izmantošanu un preces piegādes neizpildi.

Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

6 lapa no 43
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack