LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Patērētāju samits 2021: Kā nodrošināt patērētāju tiesību ievērošanu globālas interneta tirdzniecības laikmetā? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 17 marts 2021 11:34
Patērētāju samits 2021 baneris
Avots: Eiropas Komisija

Šonedēļ, 15.martā t.i. Pasaules Patērētāju tiesību dienā notika kārtējais Eiropas Komsijas (EK) organizētais Eiropas Patērētāju samits, kurš šogad tika organizēts virtuālajā vidē no Lisabonas, Portugalē. Samita laikā galvenokārt tika apspriesti jautājumi saistībā ar nesen publicētās Patērētāju aizsardzības programmas īstenošanu, īpašu uzmanību veltot jautājumam par ES patērētāju tiesību ievērošanu globālas interneta tirdzniecības apstākļos.

Nav noslēpums, ka ES patērētāju aizsardzības standarti ir ļoti augsti, tomēr tie darbojas tikai ES teritorijā. Vienlakus, dati liecina par to, ka ES patērētāji ar interneta palīdzību arvien aktīvāk iepērkas arī valstīs, kuras atrodas ārpus ES, piemēram, Ķīnā. Diemžēl, tirgotājiem, kuri atrodas ārpus ES augstie ES patērētaju aizsardzības standarti (atteikuma tiesības, preču drošums un kvalitāte, negodīgās komercprakses aizliegums u.c.) vai nu nav saistoši vai arī nepastāv mehānismi to ievērošanas nodrošināšanai. Tas ietekmē negatīvi ne tikai patērētājus, bet arī tirgotājus no ES, nostādot viņus neizdevīgākā stāvoklī pret tirgotājiem no citām valstīm.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 17 marts 2021 12:10
Lasīt tālāk...
 
Projekta “STEP” konsultācijas Jelgavā PDF Drukāt E-pasts
Autors Administrator   
Svētdiena, 28 februāris 2021 22:33

step-cmyk

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) projekta “Risinājumi enerģijas nabadzības novēršanai” (STEP) piedāvā bezmaksas konsultācijas un palīdzību patērētāju tiesību aizsardzības jautājumos saistībā ar enerģētiskās nabadzības jautājumiem Jelgavā.

Projekta STEP vispārējais mērķis ir mazināt patērētāju enerģijas nabadzību, mudinot patērētājus mainīt uzvedību un lietot lētākus energoefektivitātes risinājumus, kā arī nodrošināt uzticamus, praktiski pielietojamus padomus.

Trīs konkrētie STEP mērķi ir sekojoši:

1) Veicināt patērētāju grupu un iesaistīto organizāciju sadarbību, kuras konsultē cilvēkus par dažādiem jautājumiem, piemēram, finanšu vai veselības jautājumiem, sniedz padomus enerģijas nabadzībā nonākušiem patērētājiem.

2) Konsultēt patērētājus par efektīvāku enerģijas patēriņu un informēt, kā tas var palīdzēt viņiem ietaupīt naudu un uzlabot viņu veselību un labsajūtu. Veikt informācijas kampaņas, sniegt padomus, kā ietaupīt enerģiju, demonstrēt izmaksu ietaupījumus un palīdzēt ieviest zemu izmaksu energoefektivitātes pasākumus.

3) Izplatīt labos piemērus un politikas izvēles, kas var mazināt enerģijas nabadzību un veicināt to pielietošanu citās ES valstīs.

Konsultanta pieņemšana:

Lielā iela 15-2, Jelgava,Tekla Žabova, tālr.: 29144452

Tie, kuriem nav iespējas saņemt konsultācijas un palīdzību klātienē, var vērsties pēc palīdzības e-pasts:info@pateretajs.lv

LPIAA ir lielākā Latvijas patērētāju aizsardzības nevalstiskā organizācija, kura apvieno patērētāju organizācijas no dažādiem reģioniem.

Detalizētāku informāciju par STEP projektu var iegūt mājaslapā:www.stepenergy.eu

European FlagProjekts STEP ir saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmas “Apvārsnis 2020” saskaņā ar dotācijas līgumu Nr. 847080.

 
SIA "Baltic Doors Systems", kas tirgo vietnē www.durvistev.lv ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 26 februāris 2021 10:55
banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Baltic Doors Systems" (reģ. Nr. 42403023850) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu veikt naudas atmaksu par neatbilstoši sniegtu pakalpojumu - ārdurvju uzstādīšanu, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tai par pienākumu to izdarīt.

SIA "Baltic Doors Systems", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē www.durvistev.lv, kā arī virknē tirdzniecības vietu "Logu Serviss" vairākās Latvijas pilsētās (Rēzeknē, Ludzā, Preiļos, Līvānos, Jēkabpilī, Madonā un Krāslavā), sniedza patērētājai pakalpojumu - ārdurvju piegādi un uzstādīšanu privātmājai. Sniegtais pakalpojums patērētāju neapmierināja, jo komersanta pārstāvis, veicot mērījumus, neņēma vērā, ka iepriekšējās durvis ietilpa konstrukcijā, kas sastāvēja gan no durvīm, gan no loga, kas bija apslēpts zem apdares dēļiem. Patērētāja nezināja par loga esamību līdz jauno durvju uzstādīšanai un būtu pasūtījusi lielākas durvis, lai tiktu aizstāts arī logs, ne tikai vecās durvis. Sabiedrības darbinieki patērētāju neinformēja par loga esamību un jaunās durvis tika uzstādītas, pieskrūvējot tās pie apslēptā loga rāmja. Patērētāja pieprasīja durvju maiņu pret tādām, kurām būtu atbilstošs izmērs, bet komersants atteica izpildīt patērētājas prasību, norādot, ka jauno durvju izmēri atbilst veco durvju izmēriem un ailei, patērētāja neprasīja, lai jauno durvju izmēru palielina, ņemot vērā loga izmērus, un ka patērētājam ir jāpārzina savs īpašums un jānorāda uz visām savām vajadzībām un/vai vēlmēm.

Izvērtējot lietas materiālus, Komisija konstatēja, ka uzstādot durvis, nav ievērotas normatīvajos aktos noteiktās prasības, proti, nav veikta tvaiku izolācija no iekšpuses un hidroizolācija no ārpuses. Tāpat, Komisija norādīja, ka, pamanot, ka zem dēļu apšuvuma ir logs, kurš tika atsegts, uzstādot durvis, komersantam bija jāinformē par šo faktu patērētāja. Komisija secināja, ka šāda komersanta rīcība nevar tikt vērtēta kā profesionālai rūpībai atbilstoša un atzina, ka durvju uzstādīšanas pakalpojums nav sniegts atbilstoši līguma noteikumiem.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 26 februāris 2021 11:31
 
Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) iesniedz sūdzību pret TikTok PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 24 februāris 2021 11:33
Bērns ar viedtālruni rokā, viņa brillēs TikTok zīmes atspulgs
Avots: BEUC

Pagajušonedēļ Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) iesniedza sūdzību Eiropas komisijai un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīklām par TikTok (bērnu un jauniešu vidū populāru video ierakstu koplietošanas platfomu), jo pamatojoties uz veikto izpēti, BEUC nonāca pie secinājuma, ka TikTok pārkāpj vairākus patērētāju tiesību aktus un nepasargā bērnus no slēptās reklāmas un viņiem nepiemērotā satura.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 24 februāris 2021 11:40
Lasīt tālāk...
 
Vai var atteikties no pakalpojuma TV kanālu atslēgšanas gadījumā? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 23 februāris 2021 09:21
Attēls ar TV pulti un televizora ekrānu fonā
Attēla autors ncassullo no Pixabay

Pēdējā mēneša laikā Latvijas digitālās televīzijas tirgus piedzīvoja vērā ņemamas izmaiņas televīzijas programmu (TV kanālu) klāstā. Vispirms, 31.janvāri SIA "TET" paziņoja par sadarbības pārtraukšanu ar piecu TV kanālu pārstāvjiem, kuri varētu būt pārkāpuši ES sankciju režīmu. Tad Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome 8.februārī pieņēma lēmumu uz gadu aizliegt retranslēt kanālu “Rossija RTR”, bet 9.februārī - izslēgt no Latvijā retranslējamo programmu saraksta vēl 16 programmas.

Rezultātā PIAA saņēma virkni patērētāju sūdzību par izmaiņām TV kanālu klāstā un jautājumiem par iespējām atteikties no televīzijas pakalpojumiem (izbeigt līgumu ar komersantu). Kas šajā gadījuma ir jāzina patērētājiem?

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 23 februāris 2021 10:08
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

4 lapa no 49
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack