LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Vai uzņēmējs var atteikties no strīda izskatīšanas Patērētāju strīdu risināšanas komisijā? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 31 augusts 2020 13:25
Dokuments, kas ir pārsvītrots ar sarkanu krustu attēls

Patērētāju strīdu risināšanas komisija (Komisija), kā zināms, ir izveidota ar mērķi vienkāršot patērētāju individuālo strīdu risināšanu t.i. sniegt patērētājiem iespēju viegli, ātri un bez maksas atrisināt strīdu ar uzņēmēju, nevēršoties tiesā, kura prasītu gan patērētājam, gan uzņēmējam ievērojami vairāk resursu. Tomēr Komisija nav tiesa, tādēļ praksē nereti rodas jautājumi par dažādiem tās darba aspektiem.

Piemēram, ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka viņi var atteikties no strīda risināšanas Komisijā. Bet vai šāds uzskats ir pamatots? Atbildi uz šo jautājumu noskaidrosim šajā rakstā.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 03 septembris 2020 09:57
Lasīt tālāk...
 
SIA "Sportlex", kura tirgo sporta klubu abonementus vietnē www.sportlex.lv ir iekļauta "melnajā sarakstā" (atjaunināts) PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 20 augusts 2020 15:23

banner melnais saraksts

Uzmanību! Sakarā ar to, ka SIA "Sportlex" izpildīja Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu, tā tika svītrota no melnā saraksta.

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Sportlex" (reģ. Nr. 40103970714) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu atmaksāt patērētajam nepamatoti ieturēto naudu, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "Sportlex", kura tirgo abonementus dažādu sporta klubu apmeklējumiem tīmekļa vietnē www.sportlex.lv, piešķīra patērētājai promo kodu KONTR3X, ar kuru patērētāja varēja trīs mēnešus lietot sabiedrības piedāvātās sporta nodarbības ar 30% atlaidi (maksa ar atlaidi par katru mēnesi – 27,00 EUR). Patērētāja aktivizēja kodu 2019.gada 19.martā, saprotot, ka līgums par sporta nodarbībām noslēgts uz trim mēnešiem. 2019.gada 16.jūnijā patērētāja pamanīja, ka no bankas konta atskaitīta nauda 37,05 EUR apmērā, tādējādi automātiski pagarinot sporta nodarbību abonementu uz ceturto mēnesi, turklāt palielinot maksājuma par mēnesi apmēru. Atbildot uz patērētājas prasību atmaksāt minēto naudas summu, sabiedrība norādīja, ka tā rīkojas saskaņā ar lietošanas noteikumiem, kuri sagatavoti Latvijas Republikas likumu ietvaros, un patērētāja ir tos akceptējusi, tāpēc abonementa pagarināšana ir notikusi ar patērētājas piekrišanu un naudas atmaksai nav pamata.

Komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un iesniegtos pierādījumus, secināja, ka patērētājas prasība ir pilnībā apmierināma.

Komisija konstatēja, ka atbilstoši SIA "Sportlex" izstrādātiem lietošanas noteikumiem, patērētājas izmantotais sporta nodarbību abonements atzīstams par termiņa kontraktu, turklāt, lietošanas noteikumos ir norādīts, ka termiņa kontraktiem pagarināšana nav paredzēta. Ņemot vērā to, ka pēc trīs mēnešu abonementa izmantošanas par nākamo mēnesi sabiedrība atskaitīja no bankas konta palielinātu maksu, tādējādi atceļot piešķirto 30% atlaidi un izbeidzot promo koda darbību, komisija secināja, ka konkrētais terminētais abonements bija paredzēts trim mēnešiem. Komisija norādīja arī uz to, ka SIA "Sportlex" nav sniegusi pierādījumus tam, ka abonements varētu būt paredzēts garākam termiņam.

Sakarā ar to, ka atbilstoši SIA "Sportlex" lietošanas noteikumiem termiņa kontraktu pagarināšana nav paredzēta, komisija atzina, ka patērētājai ir tiesības uz naudas atmaksu 37,05 EUR apmērā.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 31 augusts 2020 13:34
 
Es izmantoju atteikuma tiesības. Vai tirgotājs drīkst neveikt naudas atmaksu? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 17 augusts 2020 10:52
Attēls ar portatīvo datoru un naudas banknotēm

Jau esam ziņojuši par būtisku sūdzību pieaugumu distances tirdzniecības jomā, kuru piedzīvojam kopš šī gada sākuma. Liela daļa no šīm sūdzībām skar arī dažādus atteikuma tiesību izmantošanas aspektus.

"Nopirku preci interneta veikalā, bet tā man nepatika. Uzrakstīju iesniegumu par atteikšanos no preces, bet tagad tirgotājs apgalvo, ka preci esmu lietojis pārāk daudz un piedāvā atmaksāt tikai daļu no samaksātā. Vai viņš drīkst tā darīt?" - līdzīga satura sūdzības saņemam šobrīd diezgan regulāri.

Tādēļ, šajā rakstā parunāsim par to, kā saskaņā ar likumu ir veicama naudas atmaksa patērētājam, kurš izmantoja atteikuma tiesības, tai skaitā par to vai tirgotājs ir tiesīgs naudas atmaksu aizturēt vai veikt ieturējumus no atmaksājamas summas.

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 17 augusts 2020 11:03
Lasīt tālāk...
 
LPIAA aicinājums apturēt kadastrālo vērtību reformas PDF Drukāt E-pasts
Autors Administrator   
Otrdiena, 04 augusts 2020 13:24

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija uzskata, ka globālās krīzes apstākļos (Covid pandēmijas laikā) finansiāli tiek ietekmēts ikviens sabiedrības loceklis – ikkatra mājsaimniecība, nekustamā īpašuma īpašnieki, pārvaldītāji, attīstītāji, īrnieki (kam saskaņā ar likuma “Par dzīvojamo telpu īri” 11.pantu jāmaksā nekustamā īpašuma nodoklis) saistībā ar plānotajām kadastrālo vērtību paaugstināšanas izmaiņām.

Uzskatām, ka daudzkārtīga kadastrālo vērtību paaugstināšana kontekstā ar spēkā esošajām nekustamā īpašuma nodokļa (turpmāk – NĪN) likmēm ir vērtējama kā pretvalstiska un antikonstitucionāla iniciatīva, kas destabilizēs situāciju valstī, sagraus nekustamā īpašuma tirgu, radīs nepanesamu nodokļu slogu sabiedrībai, padzenot no savām mājām iedzīvotājus kuriem jau šobrīd ir grūti samaksāt nekustamā īpašuma nodokli. Tas ir ceļš uz sabiedrības maksātnespēju, nabadzību un tam sekojošu piespiedu emigrāciju.

Mājokļa pieejamības tiesībām ir konstitucionāls rangs. Nav pieļaujama šādu reformu iniciēšana un īstenošana bez pamatīgas finansiālās un ekonomiskās ietekmes novērtējuma un sabiedrības līdzdalības. Šādai neizvērtētai un nepamatotai kadastrālo vērtību aprēķināšanas reformai principā pat nebija jānonāk līdz sabiedriskajai apspriešanai. Tā ir kaitniecība, kas satricinājusi sabiedrību un neapšaubāmi negatīvi atsauksies uz nekustamo īpašumu tirgus attīstību, jo sevišķi laikā, kad sabiedrība saskaras ar Covid pandēmijas situāciju.

Ja tiešām kadastrālajai vērtībai jāatspoguļo tirgus vērtība (par ko gan ir pamatotas šaubas arī profesionāļu vidū), tad vispirms jāreformē sistēma kopumā, tostarp, pārskatot NĪN likmes, piemērošanas kārtību, piemērojamos atvieglojumus utt., būtiski jāpilnveido kadastrālās vērtības aprēķināšanas mehānisms, jāizstrādā individualizēta nekustamo īpašumu objektu novērtēšanas kārtība, nevis jāpiemēro primitivizēts algoritms, vadoties tikai pēc dažiem vispārinātiem kadastra informācijas sistēmā fiksētiem datiem un kritērijiem.

Kontekstā ar augšminēto, LPIAA aicina:

1)Nepieļaut nozares iznīcināšanu un plašas sabiedrības daļas pakļaušanu nepanesamam nodokļu slogam un tam sekojošam nabadzības riskam;

2)Pārtraukt tālāku kadastrālo vērtību reformas virzību;

3)Apturēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Noteikumi par kadastrālo vērtību bāzi 2022., 2023., 2024. un 2025. gadam" virzību;

4)Izvērtēt visu iesaistīto amatpersonu un ierēdņu atbildību šādas iniciatīvas izstrādes un īstenošanas procesa pieļaušanā.

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 04 augusts 2020 13:27
 
Būtiski pieaug PIAA saņemto sūdzību skaits distances tirdzniecībā un par saistību neizpildi termiņā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 20 jūlijs 2020 10:16
Datora monitora ar tabulu attēls

PIAA informē, ka 2020.gada 1.pusgadā, salīdzinot ar 2918. un 2019.gadu būtiski pieaudzis saņemto sūdzību skaits distances tirdzniecības jomā, kā arī par saistību neizpildi termiņā attiecībā uz preču piegādi un atpūtas pakalpojumiem (t.sk. tūrisma operatoru sniegtiem pakalpojumiem).

Detalizētāka informācija par 2020.gadā saņemto sūdzību daudzumu, salīdzinājumā ar datiem par 2019. un 2018.gadu ir apkopota tabulā zemāk.

Kategorija 2020.gada 1.pusgadā 2019.gadā kopā 2018.gadā kopā
Distances tirdzniecība 115 125 116
Piegādes neveikšana termiņā 25 17 16
Atpūtas pakalpojumi 30 (t.sk. 24 par nenotikušajiem ceļojumiem) 8 5

Tādējādi, uz šo brīdi saņemto sūdzību skaits par distances tirdzniecību ir sasniedzis iepriekšējo gadu līmeni. Savukārt, sūdzību par preču piegādes neveikšanu termiņā un nenotikušajiem ceļojumiem skaits būtiski pārsniedz iepriekšējo gadu rādītājus.

Ar PIAA saņemto sūdzību un jautājumu statistiku par 2019.gadu un 2018.gadu var iepazīties šeit un šeit attiecīgi.

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 20 jūlijs 2020 13:12
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

1 lapa no 43
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack