Tūrisma operators SIA “DE LUXE MAGIC TRAVEL” ir iekļauts “melnajā” sarakstā

"Melnais" saraksts 17. Jūlijs, 2023

Informējam, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" par to, ka tā neizpildīja Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu ar kuru tai uzlikts par pienākumu atmaksāt patērētājai 1545,00 EUR sakarā ar līguma atcelšanu.

SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" pārdod kompleksos tūrisma pakalpojumu vietnē www.magictravel.lv. Sabiedrība 2020.gada 4.februārī vienojās ar patērētāju par ceļojumu uz Bali laika posmā no 2020.gada 15.novembra līdz 2020.gada 26.novembrim. Saskaņā ar izrakstīto rēķinu tika veikts avansa maksājums 1545,00 EUR. Ceļojums nenotika un puses vienojās par ceļojuma pārcelšanu uz Dubaiju laika posmā no 2022.gada 15.marta līdz 2022.gada 23.martam.

Patērētāja norādīja, ka sabiedrība, nesaskaņojot ar viņu, iegādājās lidojumus ar pārsēšanos. Piedevām, tā pieprasīja papildu samaksu 420,00 EUR par valūtas kursa svārstībām. Ņemot vērā, ka patērētāja nepiekrita šīm izmaiņām, viņa ceļojumā nedevās un vēlējās atgūt par ceļojumu samaksāto naudu.

Savukārt, SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" skaidroja, ka nevarēja solīt tiešos lidojumus uz Dubaiju, jo aviokompānija “Air Baltic” piedāvātajos datumos tos neveica. Tāpat sabiedrība nevarēja ietekmēt lidojumu grafiku.

Attiecībā uz pieprasīto ceļojuma cenas piemaksu SIA "DE LUXE MAGIC TRAVEL" skaidroja, ka sarakstē ar patērētāju norādīja valūtas kursu ceļojuma pasūtīšanas brīdī un gala rēķinu, kur starpība valūtas kursa dēļ bija 463,00 EUR. Sabiedrība norādīja, ka piedāvāja segt šos izdevumus uz pusēm. Savukārt, kad saņēma patērētājas atteikumu doties ceļojumā, tā jau izpirka aviobiļetes un samaksāja par viesnīcu. Ņemot vērā, ka no ceļojuma patērētāja atteicās mazāk kā divas nedēļas pirms izlidošanas, sabiedrībai radās zaudējumi. Līdz ar to, tai nav pamata atgriezt par ceļojumu samaksāto avansu.

Komisija, izvērtējot lietas materiālus norādīja, ka atbilstoši tiesību aktiem, tūrisma operators tiesīgs paaugstināt ceļojuma maksu izmaiņu valūtas maiņas kursos dēļ. Tomēr, ja paaugstinājums pārsniedz 8% no kopējās cenas, ceļotājs saprātīgā termiņā, ko noteicis operators, drīkst piekrist ierosinātajām izmaiņām vai izbeigt līgumu, nemaksājot izbeigšanas maksu. Turklāt, cenu drīkst paaugstināt tikai skaidri un saprotami paziņojot par to ceļotājam ne vēlāk kā 20 dienas pirms pakalpojuma sākuma.

Komisija konstatēja, ka piedāvātā ceļojuma uz Dubaiju cena bija 3630,00 EUR. Tomēr sabiedrība, pamatojoties uz valūtas kursa svārstībām, vēlējās palielināt cenu par 420,00 EUR, kas ir vairāk par 8% no kopējās ceļojuma cenas. Arī informāciju par cenas paaugstināšanu sabiedrība patērētājai nosūtīja mazāk kā 20 dienas pirms ceļojuma sākuma. Tādēļ, Komisija secināja, ka sabiedrība, veicot cenas paaugstināšanu, neievēroja noteiktās prasības un patērētājai ir tiesības uz ceļojuma cenas atmaksu.

"Melnais saraksts" izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda komisijas lēmumus un palīdzētu izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu. Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Eiropas enerģijas nabadzības mazināšana taisnīgākai pārejai Kā ES uzlabo patērētāju aizsardzību Latvijā?
Visas aktualitātes

Saistītie raksti