ASV uzņēmums Meta 2023.gada rudenī ieviesa izmaiņas pakalpojumos ES, paredzot, ka Facebook un Instagram lietotājiem vai nu jāpiekrīt, ka uzņēmums apstrādā viņu datus reklāmas nolūkos, vai arī jāmaksā, lai viņiem netiktu rādītas reklāmas. Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) un 19 tās biedri (ieskatot PIAA) uzskatīja, ka šī izvēle nav godīga, kas pārkāpj patērētāju tiesības. Tādēļ, 2023.gada 23.novembrī BEUC iesniedza sūdzību patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīklam (Consumer Protection Cooperation Network), norādot, ka Meta īsteno negodīgu komercpraksi.
Rezultātā, 2024.gada 22.jūlijā Patērētāju aizsardzības iestāžu tīkls nosūtīja Meta aicinājumu līdz 2024.gada 1.septembrim piedāvāt risinājumus. Patērētāju aizsardzības iestādes izvērtēja vairākus elementus, kas varētu veidot maldinošu vai agresīvu komercpraksi, t.sk. vai:
Atgādinām, ka šī ir tikai viena no vairākām izmeklēšanām pret Meta, kas tika uzsāktas saistībā ar Meta piedāvāto izvēli lietotājiem.
Piemēram, 2024.gada martā Eiropas komisija uzsāka izmeklēšanu saistībā ar iespējamo Digitālo tirgu akta (DMA) pārkāpumu. Tās gaitā 1.jūlijā Eiropas Komisijas informēja Meta par saviem sākotnējiem secinājumiem, ka tā piedāvātā izvēle "maksā vai piekrīti personas datu izmantošanai" neatbilst Digitālā tirgus akta prasībām. Komisija uzskata, ka pretēji DMA noteikumiem, tā spiež lietotājus piekrist personas datu apvienošanai un nenodrošina viņiem mazāk personalizētu, bet līdzvērtīgu Meta sociālo tīklu versiju.
Tāpat, Eiropas Komisija turpina vērtēt minētās Meta rīcības atbilstību arī Digitālo pakalpojumu aktam. Šo rīcību vērtē arī virkne dalībvalstu iestāžu (sk. piem. Īrijas datu aizsardzības komisijas gada pārskatu šeit (57. lpp.).