PIAA 2022.gadā kopumā saņēma 617 sūdzības un jautājumus, kas ir mazāk nekā 2021.gadā, kad tika saņemtas 688 sūdzības un jautājumi.
Visvairāk sūdzību un jautājumu PIAA saņēma par patēriņa precēm (355 jeb 57,54%), vispārējiem pakalpojumiem (73 jeb 11,83%), finanšu pakalpojumiem (32 jeb 5,19%), energoapgādi un ūdensapgādi (28 jeb 4,54%).
Tādējādi, 2022.gadā nedaudz pieauga sūdzību skaits par vispārējiem pakalpojumiem (2021.gadā saņēmām 67 sūdzības) un energoapgādi un ūdensapgādi (2021.gadā saņēmām 17 šādas sūdzības). Savukārt, sūdzību skaits pasta un elektronisko pakalpojumu jomā turpināja kristies arī 2022.gadā, kad saņēmām 24 sūdzības (2020.gadā šajā jomā saņēmām 90 sūdzības, bet 2021.gadā - 50 sūdzības). Tāpat nedaudz samazinājās sūdzību skaits finanšu pakalpojumu un atpūtas pakalpojumu jomās.
Saistībā ar tirdzniecības metodēm jāsecina, ka distances tirdzniecības īpatsvars patērētāju sūdzību skaitā 2022.gadā bija 20,91%. Tas ir samazinājums, salīdzinot ar 2021.gadu, kad šādas sūdzības veidoja 28,92% no kopējā saņemto sūdzību skaita. Tiesa gan, šis īpatsvars ir joprojām augstāks par šo sūdzību īpatsvara 2019.gadā (pirms Covid-19 pandēmijas), kad tās bija 15,04%.
Ar detalizētāku statistiku pa sūdzību jomām var iepazīties zemāk.
Sūdzības un jautājumi pa jomāmPatēriņa preces | |
Vispārējie pakalpojumi | |
Finanšu pakalpojumi | |
Pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumi | |
Transporta pakalpojumi | |
Atpūtas pakalpojumi | |
Energoapgāde un ūdensapgāde | |
Veselības aprūpe | |
Izglītība | |
Citi | |
Patēriņa preču kategorijā sūdzības un jautājumi saņemti galvenokārt par preču neatbilstību līguma noteikumiem, preces piegādes problēmām (piegādes termiņa neievērošana), atteikuma tiesību izmantošanu.
Sūdzību un jautājumu par patēriņa precēm sadalījums ir parādīts nākamajā grafikā.
Sūdzības un jautājumi par precēmNeatbilstība līguma noteikumiem | |
Piegādes termiņu neievērošana | |
Atteikuma tiesības | |
Cenu norādīšana | |
Pārtika | |
Sūdzību un jautājumu par preču neatbilstību līguma noteikumiem sadalījums ir parādīts nākamajā grafikā.
Neatbilstība līguma noteikumiemElektropreces (izņemot datortehniku un mobilos telefonus) | |
Apavi | |
Apģērbi | |
Mēbeles | |
Būvmateriāli | |
Transportlīdzekļi | |
Datortehnika | |
Mobilie telefoni | |
Citas preces | |
Kategorijā "Vispārējie pakalpojumi" visvairāk sūdzību un jautājumu saņemts par dzīvojamo māju apsaimniekošanu (informācijas nesniegšana, nepamatoti aprēķināmie maksājumi) un dažādiem remonta pakalpojumiem (neatbilstība līguma noteikumiem). Detalizētāka informācija ir atspoguļota nākamajā grafikā.
Sūdzības un jautājumi par vispārīgiem pakalpojumiemApsaimniekošana | |
Automašīnu remonta pakalpojumi | |
Citi remonta pakalpojumi | |
Kategorijā "Atpūtas pakalpojumi" apkopotas visas sūdzības saņemtas par atceltajiem tūrisma pakalpojumiem vai pasākumiem (pakalpojumu atcelšana, naudas atmaksa, atteikšanās no piedāvātiem vaučeriem).
Sūdzības un jautājumi par atpūtas pakalpojumiemTūrisma pakalpojuma atcelšana | |
Atcelts pasākums | |
Citi | |