PIAA 2023.gadā kopumā saņēma 588 sūdzības un jautājumus.
Visvairāk sūdzību un jautājumu PIAA saņēma par patēriņa precēm (325 jeb 55,27%), vispārējiem pakalpojumiem (93 jeb 15,82%), pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumiem (31 jeb 5,27%) un energoapgādes un ūdensapgādes pakalpojumiem (30 jeb 5,10%).
Tādējādi, 2023.gadā turpināja pieaugt sūdzību skaits par vispārējiem pakalpojumiem, tajā skaitā apsaimniekošanu (2021.gadā saņēmām 67 sūdzības, bet 2022.gadā - 73 sūdzības) un energoapgādi un ūdensapgādi (2021.gadā saņēmām 17 šādas sūdzības, bet 2022.gadā - 28 sūdzības). Iemesls tam ir pakalpojumu cenu pieauguma tendence, kura saglabājās arī 2023.gadā. Tāpat patērētājiem sagādā problēmas sev atbilstoša elektroenerģijas piegādes pakalpojuma izvēle.
Pieaugumu pasta un elektronisko sakaru pakalpojumu jomā veido sūdzības par pasta sūtījumu nepiegāšanu, pieaugušiem tarifiem, maksas pakalpojumiem, atteikuma tiesību izmantošanu un parādu nodošanu parādu piedzinējam.
Saistībā ar tirdzniecības metodēm jāsecina, ka distances tirdzniecības īpatsvars patērētāju sūdzību skaitā 2023.gadā bija 19,52%. Tas ir samazinājums, salīdzinot ar 2021.gadu, kad šādas sūdzības veidoja 28,92% no kopējā saņemto sūdzību skaita, bet gandrīz tāds pats, kā tas bija 2022.gadā (20,91%). Tiesa gan, šis īpatsvars ir joprojām augstāks par šo sūdzību īpatsvara 2019.gadā (pirms Covid-19 pandēmijas), kad tās bija 15,04%.
Ar detalizētāku statistiku pa sūdzību jomām var iepazīties zemāk.
Sūdzības un jautājumi pa jomāmPatēriņa preces | |
Vispārējie pakalpojumi | |
Finanšu pakalpojumi | |
Pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumi | |
Transporta pakalpojumi | |
Atpūtas pakalpojumi | |
Energoapgāde un ūdensapgāde | |
Veselības aprūpe | |
Izglītība | |
Citi | |
Patēriņa preču kategorijā sūdzības un jautājumi saņemti galvenokārt galvenokārt par preču neatbilstību līguma noteikumiem, preces piegādes problēmām (piegādes termiņa neievērošana), cenu norādīšanu, atteikuma tiesību izmantošanu un darījumu apliecinošā dokumenta neizsniegšanu.
Sūdzību un jautājumu par patēriņa precēm sadalījums ir parādīts nākamajā grafikā.
Sūdzības un jautājumi par precēmNeatbilstība līguma noteikumiem | |
Piegādes termiņu neievērošana | |
Atteikuma tiesības | |
Cenu norādīšana | |
Darījumu apliecinošā dokumenta neizsniegšana | |
Pārtika | |
Sūdzību un jautājumu par preču neatbilstību līguma noteikumiem sadalījums ir parādīts nākamajā grafikā.
Neatbilstība līguma noteikumiemElektropreces (izņemot datortehniku un mobilos telefonus) | |
Apavi | |
Apģērbi | |
Mēbeles | |
Būvmateriāli | |
Mobilie telefoni | |
Datortehnika | |
Citas preces | |
Kategorijā "Vispārējie pakalpojumi" visvairāk sūdzību un jautājumu saņemts par dzīvojamo māju apsaimniekošanu (informācijas nesniegšana, nepamatoti aprēķināmie maksājumi) un dažādiem remonta pakalpojumiem (neatbilstība līguma noteikumiem). Detalizētāka informācija ir atspoguļota nākamajā grafikā.
Sūdzības un jautājumi par vispārīgiem pakalpojumiemApsaimniekošana | |
Automašīnu remonta pakalpojumi | |
Citi remonta pakalpojumi | |