Eiropas patērētāju organizācija (BEUC) informē, ka dažādu Eiropas valstu organizācijas aicina patērētāju aizsardzības iestādes uzsākt izmeklēšanu par dīzeļdzinēja automašīnu AdBlue sistēmu, kuras dēļ cieš tūkstošiem Eiropas patērētāju.
AdBlue ir šķidrums, kas nepieciešams daudzu dīzeļdzinēja automašīnu funkcionēšanai. Dīzeļdzinēja darbības laikā, šķidrums tiek automātiski izsmidzināts izplūdes sistēmā, lai samazinātu dažu veidu bīstamās emisijas, tajā skaitā slāpekļa oksīdu/NOx emisijas. Kad AdBlue šķidruma daudzums kļūst zemāks par noteikto līmeni, iestrādātā programmatūra palēnina automašīnu. Ja AdBlue tvertne ir tukša, tas programmatūra aptur dzinēju un neļauj to iedarbināt līdz brīdim, kad AdBlue tvertne ir atkal piepildīta.
Problēma ir tajā, ka šāda sistēma var novest pie kļūmēm, ja programmatūra nepareizi nosaka AdBlue daudzumu tvertnē. Tādas patērētāju organizācijas kā UFC-Que Choisir (Francija), Altroconsumo (Itālija), Testachats/Testaankoop (Beļģija) un OCU (Spānija) ziņo par problēmām, kuras piedzīvo patērētāji AdBlue sistēmas dēļ. Tās arī noveda pie tā, ka daudziem patērētājiem nācās apmaksāt lielus automašīnas remonta rēķinus
Altroconsumo un OCU jau iesniedza sūdzības kompetentām valsts iestādēm. Savukārt, vairākas citas patērētāju organizācijas uzsāka ziņojumu vākšanu no patērētājiem, lai apzinātu problēmas mērogu un patērētājam norādītā kaitējuma apmēru. Rezultātā tika noskaidrots, ka:
Šobrīd, patērētāju organizācijas vēlas panākt problēmas izmeklēšanu ES mērogā, kā arī automašīnu ražotāju un pārdevēju rīcību, novēršot AdBlue sistēmas problēmas, brīdinot par tām patērētājus, kā arī nodrošinot automašīnu bezmaksas remontu.