Eiropas Komisija un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīkls, reaģējot uz šī gada sākumā Eiropas Patērētāju organizācijas (BEUC) iesniegto sūdzību, uzsāka formālu dialogu ar TikTok par tās komercprakses pārskatīšanu un deva TikTok vienu mēnesi atbildes sniegšanai un sadarbības uzsākšanai. Par lietas virzību no Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu puses ir līdzatbildīgas Zviedrijas un Īrijas patērētāju aizsardzības iestādes.
Jau iepriekš ziņots, ka BEUC iesniedza sūdzību Eiropas Komisijai un Eiropas patērētāju aizsardzības iestāžu tīklam par TikTok (bērnu un jauniešu vidū populāru video ierakstu koplietošanas platformu), pēc tam, kad, pamatojoties uz veikto izpēti, BEUC nonāca pie secinājuma, ka TikTok pārkāpj vairākus patērētāju tiesību aktus un nepasargā bērnus no slēptas reklāmas un viņiem nepiemērota satura.
Savukārt, Nīderlandes patērētāju organizācija Consumentenbond paziņoja par vēršanos tiesā ar kolektīvo prasību pret TikTok saistībā ar bērnu tiesību uz privātumu aizskaršanu. Consumentenbond sadarbībā ar Take Back Your Privacy Foundation pieprasa TikTok dzēst nelikumīgi savāktos personas datus, turpmāk ievērot tiesību aktu prasības, kā arī izmaksāt kompensāciju par nelikumīgu bērnu personas datu apstrādi kopā ap 1,5 miljardu euro.
Kolektīvās prasības iniciatori informē, ka TikTok cieši seko bērnu aktivitātēm un nelikumīgi vāc bērnu personas datus aplikācijas lietošanas laikā. Šie personas dati ietver lietotāja profila informāciju, video, foto, atrašanas vietu un visu, ko bērni dara ar aplikācijas palīdzību, tajā skaitā informāciju par to, ko bērni skatās, cik ilgi, kas viņiem patīk u.t.t. Turklāt, Consumentenbond vērš uzmanību, ka TikTok arī nodod bērnu personas datus ārpus ES, nenodrošinot atbilstošus aizsardzības pasākumus.