Reizi divos gados ES Komisija analizē patērētāju pieredzi un uzvedību vienotajā tirgū. Jaunākais izdevums — 2025. gada patērētāju aptaujas rezultātu apkopojums — tika publicēts pagājušajā nedēļā, un tas parāda, ka, iepērkoties tiešsaistē, pieaug arī patērētāju problēmas. Tostarp krāpniecība, zaļā maldināšana, pārmērīga reklāma un viltus atsauksmes, par kurām PIAA patērētāji regulāri ziņo: https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/policies/consumers/consumer-protection-policy/key-consumer-data_en#consumer-scoreboard
Saskaņā ar rezultātu apkopojumu tiešsaistes pircējiem ir par 60% lielāka iespēja saskarties ar problēmām ar pirkumiem, salīdzinot ar tiem, kuri iepērkas klātienē. Vairāk nekā 9 no 10 tiešsaistes pircējiem ziņo par bažām par to, ka viņi tiek reklamēti tiešsaistē.
Rezultātu apkopojums skaidri parāda, ka ES ir labāk jāaizsargā patērētāji tiešsaistē. Tas ietver cīņu pret diskriminējošu praksi, neaizsargātu grupu izmantošanu, piemēram, mārketinga praksi, kas vērsta pret bērniem, krāpšanos ar maksājumiem tiešsaistē un algoritmu diskriminējošu praksi. Lai to sasniegtu, ES ir steidzami jāatjaunina patērētāju tiesības, lai tās atbilstu mūsdienu digitālajiem tirgiem.
Turklāt augstās dzīves dārdzības joprojām skar patērētājus. Patērētāji turpina vilties saistībā ar preču un pakalpojumu zaļajiem apgalvojumiem, tas ietekmē patērētāju ilgtspējīga patēriņa paradumus: vide kā faktors, kas ietekmē viņu lēmumus par pirkumiem, kopš 2022. gada ir samazinājies par 13%.
Eiropas Patērētāju Organizācijas 2023. gada pētījums liecina, ka gandrīz 70% patērētāju sagaida, ka Eiropas Savienības iestādes nodrošinās, ka var uzticēties preču un pakalpojumu apgalvojumiem.
Tā kā iestāžu sarunas par Zaļo prasību direktīvu tuvojas finiša līnijai, ir ļoti svarīgi, lai politikas veidotāji to saprastu. Patērētājiem ir jāpiedalās sarunās ar lēmumu pieņēmējiem un ir jāpanāk, ka tiek pieņemti tiesību akti, lai padarītu ilgtspējīgu izvēli par vienkāršu un pieejamu.