Itālijas patērētāju organizācija Altroconsumo publicēja aicinājumu (itāļu valodā) Itālijas Konkurences un Patērētāju aizsardzības iestādei (AGCM) un Eiropas patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu tīklam pārbaudīt vai Citroën īsteno negodīgu komercpraksi un, tādējādi, aizsargāt no tās patērētājus.
Altroconsumo ziņo, ka pēdējos mēnešos saņēma vairāk nekā 100 patērētāju ziņojumus par to ka dažu Citroën dīzeļdzinēja automašīnu īpašniekiem radās problēmas ar tajās izmantotas AdBlue pretpiesārņojuma sistēmas darbību.
AdBlue ir piedeva, kas jau vairākus gadus ir nepieciešama dīzeļdzinēja automobiļiem, lai samazinātu slāpekļa oksīdu emisijas un nodrošinātu to atbilstību Euro 6 prasībām. Jauniem dīzeļdzinēja automobiļiem, kas laisti tirgū aptuveni no 2018. gada, ir īpaša tvertne, kurā aptuveni ik pēc 10 000 līdz 15 000 km ir jāuzpilda AdBlue piedeva. Lai nodrošinātu, ka autovadītājs laikus uzpilda AdBlue tvertni automašīnas jau iepriekš (vairāk nekā 2000 km pirms tvertnes izsmelšanas) brīdina autovadītāju, ka tuvojas AdBlue uzpildes laiks. Automobilis arī brīdina vadītāju, ka, ja AdBlue netiks uzpildīta pirms tā beidzas, automašīnu nevarēs iedarbināt.
No patērētāju ziņojumiem izriet, ka pirms automašīnas iegādes viņi bieži vien netiek atbilstoši informēti par nepieciešamību regulāri uzpildīt tvertni ar AdBlue piedevu. Turklāt, daudzos gadījumos brīdinājuma indikators, kas ziņo par AdBlue sistēmas problēmu, parādās arī tad, kad AdBlue sistēma ne tuvu nav tukša.
Tas sagādā ievērojamas neērtības patērētājiem, jo AdBlue tvertnes nomaiņa Itālijā izmaksā no 800 līdz 1200 EUR atkarībā no pakalpojumu sniedzēja. Problēmu smagāku padara tas, ka patērētāji sūdzas arī par to, ka viņu pasūtītas rezerves daļas netiek piegādātas solītajos termiņos. Tas rada risku, ka automašīnas nedēļām ilgi stāvēs bez iespējas tās izmantot, radot papildu zaudējumus un neērtības to īpašniekiem.
Šī Altroconsumo aktivitāte tika īstenota Eiropas Komisijas atbalstīta projekta CICLE | Altroconsumo ietvaros, kura mērķis ir izveidot sistēmu, kas regulāri informē kompetentās iestādes par patērētāju sūdzībām, lai novērstu nepilnības ES tirgus uzraudzībā saistībā ar nepietiekamu sadarbību starp patērētāju organizācijām un dalībvalstu iestādēm.