Euroconsumers, kas ir vairāku lielu Eiropas un Dienvidamerikas patērētāju organizāciju apvienība, izsludināja pieteikšanos kolektīvajai prasībai pret Apple sakarā ar to, ka kompānija ļaunprātīgi izmantoja iespēju ar Apple App Store palīdzību uzlikt tādiem mūzikas straumēšanas pakalpojumiem kā Spotify, Deezer, YouTube Music, SoundCloud, Amazon Music, Tidal un Qobuz līdz 30% papildu maksu. Tas noveda pie augstākām cenām patērētājiem un negodīgas konkurences. Euroconsumers uzsāka kolektīvo prasību, lai atgūtu šīs nepamatotās pārmērīgās maksas patērētājiem.
Euroconsumers rīcības pamatā ir Eiropas Komisijas 2024.gada martā pieņemtais lēmums piemērot Apple naudas sodu 1,8 miljarda apmērā par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu.
Euroconsumers izsludinātā kolektīvā prasība būtībā ir vairākas kolektīvās prasības, kuras koordinēti tiek celtas Beļģijā, Itālijā, Spānijā un Portugālē. Tās attiecas uz visiem šo valstu iPhone un iPad lietotājiem, kuri ar App Store starpniecību kopš 2013.gada pārmaksāja par mūzikas straumēšanas pakalpojumiem, kas nav Apple.
Apple rīcības rezultātā tādi pakalpojumi, kā Spotify palielināja pakalpojuma cenu iOS lietotājiem no 9,99 EUR līdz 12,99 EUR mēnesī. Turpretī, paša Apple pakalpojumiem šāda maksa netika piemērota. Tādējādi, patērētāji kopš 2013.gada jūlija pārmaksāja par mūzikas straumēšanas pakalpojumiem vidēji 3 EUR mēnesī. Turklāt, Apple arī traucēja šiem mūzikas straumēšanas pakalpojumu sniedzējiem informēt lietotājus par lētākām abonēšanas iespējām, kas pieejamas šo pakalpojumu sniedzēju vietnēs. Šāda rīcība ir ne tikai negodīga un pret konkurenci vērsta, bet arī nelikumīga.
Vai esat iPhone vai iPad lietotājs? Vai arī Jūs lietojāt minētos straumēšanas pakalpojumus par paaugstinātu maksu? Dodiet mums ziņu šeit.