Šobrīd valdībā un Saeimā virzās vairāki fundamentāli dokumenti – Nacionālais enerģētikas un klimata plāns, Klimata likums, Transporta enerģijas likums. 1.novembrī notika seminārs Eiropas Savienības mājā, pievēršot uzmanību Transporta enerģijas likumam un tam, kā likums ietekmēs dažādu degvielas veidu cenas, analizējot tirgus (ražotāju) piedāvātās iespējas transportlīdzekļu izvēlē.
Transporta enerģijas likums paredz mazināt emisijas, tomēr degvielas cenu atšķirības mēs redzam jau šodien, un ir skaidrs, ka cenas atšķirsies arvien vairāk.
Seminārā tika pārrunāts, cik patērētājam potenciāli varētu izmaksāt nobrauktie simboliskie 100km, izmantojot dažādus degvielu veidus – fosilo, biodegvielu, biometānu, degvielu sajaukumus, elektrību, gāzi, ūdeņradi (tuvā nākotnē). Diskusijas laikā eksperti pārrunāja, ar kuriem degvielu veidiem 100km nobraukums izmaksātu mazāk. Tāpat Eiropas Komisija ir izveidojusi Sociālo klimata fondu kompensācijai, pirmkārt, mazturīgajām sabiedrības grupām. Tika diskutēts, kā efektīvāk izlietot Eiropas Komisijas piešķirto kompensācijas finansējumu, un kurām patērētāju grupām tas būtu visefektīvāk.
Diskusijā piedalījās: LR Klimata ministrijas pārstāve Aija Timofejeva, Eiropas Komisijas pārstāvniecības pārstāvis Andris Kuženieks, biedrības "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas" valdes locekle Baiba Miltoviča un Justs Dimants, biedrības "Latvijas klimata neitralitātes klasteris 2050" eksperts par ietekmi uz cenām.