Eiropas institūcijas panāk vienošanos par preču remontēšanas veicināšanu, Digitālo pakalpojumu akts pilnībā stājies spēkā

Ziņas 26. Februāris, 2024
Roka ar īkšķi uz augšu ES karoga krāsās

Patērētāju aizsardzībai 2024.gada februāris izrādījās nozīmīgs mēnesis.

Jau 2024.gada 2.februārī Eiropas Parlaments ziņoja par Parlamenta un ES Padomes panākto vienošanos attiecībā uz Eiropas Komisijas priekšlikumu preču remontēšanas veicināšanai par kuru ziņojām iepriekš.

Šī vienošanās ne tikai saglabā sākotnējā EK priekšlikumā ietverto ideju atvieglot patērētājiem iespēju remontēt viņiem piederošas preces, bet arī paredz uzlabojumus. Piemēram, tā paredz divu gadu likumiskās garantijas termiņa pagarināšanu par vienu gadu tiem patērētājiem, kuri izvēlas remontēt preci.

Savukārt 2024.gada 17.februārī pilnībā stājās spēkā Digitālo Pakalpojumu akts, kurš tagad tiek piemērots visām tiešsaistes platformām un tiešsaistes tirdzniecības vietām, nevis tikai lielām.

Galvenie Digitālo pakalpojuma akta sniegtie ieguvumi patērētājiem:

  • tiešsaistes tirdzniecības vietām būs jāpārbauda, vai to platformās esošie pārdevēji ir īsti;
  • tiešsaistes platformām jāsniedz vairāk informācijas par to, kā darbojas to izmantotie algoritmi;
  • patērētājiem būs tiesības izvēlēties rekomendāciju sistēmu personalizācijas līmeni ļoti lielās platformās un tiešsaistes tirdzniecības vietās;
  • mērķorientētas reklāmas radīšanai nevarēs izmantot bērnu datus, kā arī sensitīvus datu veidus, piemēram, seksuālo orientāciju, reliģisko vai politisko pārliecību.
EESK publicē viedokli par priekšlikumu patērētāju strīdu ārpustiesas izšķiršanas pilnveidošanai PIAA saņemtā sūdzības 2023.gadā - patērētāji izjūt cenu pieauguma nastu
Visas aktualitātes

Saistītie raksti