Dimitrijs Baranovskis (myfragrance.lv) iekļauts “melnajā” sarakstā

"Melnais" saraksts 26. Septembris, 2024

Patērētāju interešu aizstāvības asociācija informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauts Dimitrijs Baranovskis par Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmuma nepildīšanu par 82 EUR atmaksu par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.

Dimitrijs Baranovskis, kurš tirgo tīmekļa vietnē https://myfragrance.lv, pārdeva patērētājai smaržas, kuras tika piegādātas 2023.gada 1.novembrī ar kurjera starpniecību. Par smaržām patērētāja samaksāja 82,00 EUR. Saņemot preci, patērētāja secināja, ka ir piegādātas citas smaržas, nevis tās, kuras tika pasūtītas. Tajā pašā dienā patērētāja nosūtīja elektronisko vēstuli uz e-pastu info@myfragrance.lv, pieprasot pasūtīto smaržu piegādi, bet, ja tas nav iespējams, tad naudas atmaksu. Atbilde netika sniegta, kā arī netika veikta naudas atmaksa.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs lietas izskatīšanas ietvaros pieprasīja un saņēma kurjera pakalpojuma sniedzēja informāciju, ka naudas saņēmējs ir Dimitrijs Baranovskis. Dimitrijs Baranovskis, sniedzot atbildi norādīja, ka viņš nav naudas saņēmējs un viņam nav nekādu saistību ar patērētājas veikto pasūtījumu.

Komisija, izvērtējot lietā esošos dokumentus, secināja, ka nav šaubu, ka preces (smaržu) nosūtītājs un naudas saņēmējs ir Dimitrijs Baranovskis. Kurjera pakalpojuma sniedzējs Dimitrija Baranovska vārdā piegādā patērētājiem sūtījumus, un nauda tiek pārskaitīta uz savstarpēji noslēgtajā Līgumā norādīto bankas kontu. Ievērojot iepriekš minēto, Komisija secināja, ka šajā situācijā Dimitrijs Baranovskis uzskatāms par pārdevēju.

Tāpat Komisija secināja, ka patērētāja saņēma smaržas, kas nebija pasūtītas. Turklāt, izvērtējot lietā esošās fotogrāfijas, Komisija atzina, ka smaržas, kuras saņēma patērētāja ir testeris, kas nav paredzētas tirgošanai. Minēto iemeslu dēļ prece uzskatāma par līguma noteikumiem neatbilstošu.

Ņemot vērā to, ka patērētāja sākotnēji sabiedrībai prasīja veikt preces maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu, bet līdz šim tas nav izdarīts, Komisijas uzskatīja, ka patērētājai ir likumiskas tiesības prasīt naudas atmaksu par līguma noteikumiem neatbilstošām smaržām.

"Melnais saraksts" izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus. Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit.

Vai Tu zini šīs 3 lietas par avioceļošanu? Eiropas patērētāju organizācija: Kā BigTech giganti visticamāk pārkāpj Digitālo pakalpojumu aktu
Visas aktualitātes

Saistītie raksti