Aptauja: Patērētāji nejūtas pietiekami informēti par pasažieru tiesībām

Ziņas 12. Augusts, 2024
Attēls ar pasažieriem autobusā.

Eiropas Komisijas 2024.gada jūlijā publicēja jaunu Eirobarometra pētījumu par pasažieru tiesībām Eiropas Savienībā. Latvijā pētījums norisinājās no 2024.gada 12. janvāra līdz 29. janvārim, un tās gaitā tika veikta 1001 intervija. Galvenie pētījuma rezultāti Latvijā ir atspoguļoti zemāk.

Kopumā 79% Latvijas respondentu 12 mēnešu periodā pirms aptaujas izmantoja vismaz vienu transporta pakalpojumu. Visvairāk respondentu (58%) izmantoja vietējo vai pilsētas transportu (tramvaji, autobusi u.c.). Tāpat no pētījuma izriet, ka Latvijas pasažieri biežāk izmanto autobusu transportu (35%), lai arī vidēji ES šo transporta veidu izmanto tikai 14% pasažieru.

Transporta veidu izmantošanas grafiks.

Avots: Eiropas Komisija

Nav brīnums arī, ka pasažieri Latvijā jūtas vislabāk informēti par savam autobusa pasažiera tiesībām (50%). Savukārt, labi informēti par dzelzceļa, kuģa/prāmja un aviopasažieru tiesībām jūtās attiecīgi tikai 37%, 22% un 36%.

Avots: Eiropas Komisija

Vismaz vienu pakalpojumu sniegšanas traucējumu piedzīvoja 29% aviopasažieru, kas atbilst ES vidējam līmenim. Savukārt, dzelzceļa pārvadājumu jomā vismaz vienu traucējumu piedzīvoja 19% dzelzceļa pasažieru, kas ir ievērojami labāk par ES vidējo līmeni (47%). Tomēr kopumā kopš 2019.gada traucējumu skaits turpina pieaugt.

Tāpat statistika liecina, ka kopš 2019.gada pieaug tādu reisu skaits, kuri tiek kavēti mazāk nekā 2 stundas, kā arī atcelto reisu skaits.

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas pārstāvju dalība Zemgales Aktīvo Iedzīvotāju Forumā 2024 Rock Cars, kura tirgo lietotas automašīnas iekļauta "melnajā" sarakstā
Visas aktualitātes

Saistītie raksti