LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Trīs mīti par aviopasažieru kompensāciju piedzinējiem PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 22 decembris 2017 14:37
Lidostas attēls

Pasažieru aviopārvadājumi jau sen ir kļuvuši par daudzu Latvijas iedzīvotāju ikdienu. Mūsdienu pasāulē, kurā robežu kļūst arvien mazāk, tie sniedz neatsveramas ērtības tiem, kas vēlās ātri un efektīvi pārvietoties lielos attālumos. Diemžēl, izmantojot aviopārvadājuma pakalpojumu pasažieri ļoti lielā mērā ir atkarīgi no tā cik godprātīgi un efektīvi pārvadātājs (aviokompānija) pilda savus pienākumus.

Īpaši lielas neērtības un sarežģījumus pasažieriem sagādā iekāpšanas atteikums, lidojumu atcelšana vai ilga kavēšanās. Šī iemesla dēļ Eiropas Parlaments un Padome 2004.gadā pieņēma regulu Nr.261/2004, kura nosaka pasažieru tiesību minimumu šajos gadījumos. Viena no šim tiesībām ir arī tiesības uz kompensāciju.

Ņemot vērā to, ka tiesības uz kompensāciju atbilstoši regulai ir salīdzinoši viegli pierādīt, pēdējos gados daudzi komersanti īpaši internetā piedāvā iespēju par atlīdzību piedzīt no aviokompānijām kompensācijas pasažieru labā, piemēram, Compensair, Refund.me, Airhelp u.c.

Sakarā ar to, ka minētas kompānijas savus pakalpojumus sniedz par pietiekoši lielu samaksu (parasti - 25% no kompensācijas summas), šajā rakstā, vēlamies kliedēt dažus mītus, kurus esam novērojuši patērētāju vidū saistībā ar pasažieru kompensāciju piedzinēju darbu.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 28 decembris 2017 12:14
Lasīt tālāk...
 
PIAA pārstāvji iedzīvotāju forumā „Rīga dimd - iedzīvotāji runā, domā, dara!” PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:28

bukletu attēls

Ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra atbalstu Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) 2017.gada 29. novembrī piedalījās iedzīvotāju forumā „Rīga dimd - iedzīvotāji runā, domā, dara!”, kas risinājās Rīgas Latviešu biedrības namā. Forums pulcēja Rīgas iedzīvotājus - jauniešus, pieaugušos un seniorus.

PIAA pārstāvji informēja par prasījuma pieteikuma soļiem un sniedza informāciju par interneta vietnēm, kur iespējams saņemt padomus un palīdzību par patērētāju tiesību aizsardzību. Informatīvajā stendā Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija aicināja rīdziniekus atsvaidzināt zināšanas kā pieteikt pretenziju pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, kā arī dalīja informatīvus materiālus. Papildus informācija par pretenzijas iesniegšanu: www.pretenzija.lv

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 07 decembris 2017 15:33
 
SIA "Neostore" ir iekļauta melnajā sarakstā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:27

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Neostore" (reģ. Nr. 40103170312) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu veikt naudas atgriešanu par iegādāto līguma noteikumiem neatbilstošo preci, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "Neostore", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē www.neostore.lv, ir pārdevusi patērētājai portatīvo datoru. Konstatējot dažāda veida defektus kopumā četras reizes, dators tika nodots garantijas remontā servisa centram. Vēlāk patērētāja vērsās ar iesniegumu pie komersanta izvirzot prasību veikt datora maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu vai, ja tas nav iespējams, atgriezt naudu par līguma noteikumiem neatbilstošu datoru. Komersants piekrita patērētājas izvirzītajai prasībai par datora maiņu un piedāvāja vairākus iespējamos variantus, tomēr vienošanos nespēja panākt.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu komersantam bija jāizpilda ar patērētāju panāktā vienošanās par datora maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu. Tā kā SIA "Neostore" nevarēja panākt vienošanos par prasības izpildi un saprātīgā termiņā neapmainīja datoru pret līguma noteikumiem atbilstošu preci, kā arī neveica nekādas darbības, kamēr strīds tika izskatīts patērētājai ir tiesības pieprasīt par datoru samaksātas naudas summas atmaksu.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 30 novembris 2017 16:46
 
Informācijas par preci trūkums var novest pie defekta PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:22
Kurpju attēls

Pārdevēji, atsakot apmierināt patērētāju prasījumus nereti norāda, ka precei nav ražošanas defektu. Tomēr Patērētāju tiesību aizsardzības likums preces neatbilstību līguma noteikumiem saista ne tikai ar ražošanas defektiem, bet arī ar informācijas apjomu, kuru pārdevējs sniedz patērētājam. Cik tad svarīga loma ir par preci sniegtajai informācijai, nosakot tās kvalitāti?

Šajā rakstā turpināsim iepazīstināt lasītājus ar Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumiem un pastāstīsim par vienu no tiem, kurā atbilde uz šo jautājumu tika sniegta.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 08 decembris 2017 08:16
Lasīt tālāk...
 
SIA "G.Sidrabiņš", kas darbojas t/c "Mego" ir iekļauta melnajā sarakstā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:26

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "G.Sidrabiņš" (reģ. Nr. 40003113120) par to, ka uzņēmums nav veicis apavu maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu preci, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "G.Sidrabiņš", kura veic komercdarbību tirdzniecības centrā "Mego" (Kleistu iela 9, Rīga), ir pārdevusi patērētājai apavus 79 EUR vērtībā, pēc kuru iegādes patērētāja konstatēja apavu defektu - apavu purngalos redzamas rievas, vienam no apaviem āda ir saburzīta un tas ir redzams arī valkāšanas laikā, kā arī pēc apavu iegādes radās grūtības ar to valkāšanu. SIA "G.Sidrabiņš", atbildot uz patērētājas iesniegumu, norādīja, ka apaviem nav ražošanas defekta, un rievas apavos ir radušās apavu pielaikošanas un valkāšanas rezultātā.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka apavu purngalos ir vizuāli manāma rieva, kas veidojas apavu purngala ādas nostiprinājuma defekta rezultātā. Tehnoloģiski starp ādu un oderi ir jābūt materiālam, kas veido formu. Ņemot vērā radušos defektu, komisija konstatēja, ka materiāls nav atbilstošs, kā rezultātā apavu purngalā veidojas rieva.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 30 novembris 2017 15:14
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

6 lapa no 27
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack