LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Prece vai pakalpojums ir nekvalitatīvi? Nevelc garumā! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 31 oktobris 2017 14:27
Ekrānuzņēmuma attēls

Prece ir nopirkta, bet ātri vien noskaidrojas, ka tā nav kvalitatīva. Jūs nogādājat preci atpakaļ veikalā, kur pārdevējs to paņem apsekošanai. Paiet nedēļa, tad otrā, bet no pārdevēja ziņu nav. Jūs sazināties ar veikalu un tiekat informēts, ka atbilde drīz būs. Paiet vēl divas nedēļas un viss atkārtojas. Jūs nolemjat pagaidīt, bet Jūsu dzīve negaida - darbs un ģimene paņem savu laiku un nu jau pēc mēneša Jūs atceraties par to, ka nekādu ziņu no pārdevēja joprojām nav. Seko veikala apmeklējums vai zvans, asa vārdu apmaiņa un nu pārdevējs atvainojas par kavēšanos un atkal sola atbildi tuvākajā laikā. Vēl vairākas nedēļas paiet ikdienas darbos un Jūs atkal attopaties, ka lieta nav pavirzījusies uz priekšu ne par mata tiesu.

Lai arī Jūsu sašutums par pārdevēja rīcību noteikti būs vietā, tomēr tas nespēs palīdzēt konstruktīvi atrisināt situāciju.

Šajā rakstā piedāvājam Jums trīs padomus, kas palīdzēs padarīt problēmas risināšanu konstruktīvāku un nepieļaut, lai process pārvēršas bezgalīgā "gumijas stiepšanā".

Iesniedziet pretenziju rakstiski

Tātad, prece ir nogādāta atpakaļ veikalā. Ja komersants nav atrisinājis problēmu nekavējoties, tad nododot viņam preci vienlaicīgi iesniedziet savu pretenziju rakstiski.

Atcerieties, ka rakstiskas pretenzijas iesniegšana ir nepieciešama lietas turpmākai virzīšanai!

Iesniegumu var sagatavot uz vietas veikalā:

  • aizpildot komersanta standarta veidlapu;
  • elektroniski. Ja Jums ir viedtālrunis ar interneta pieslēgumu, dodieties uz PIAA izstrādāto tīmeļa vietni www.pretenzija.lv, aizpildiet veidlapu, nofotografēiet čeku un nosūtiet pretenziju un čeka fotogrāfiju uz komersanta e-pasta adresi;
  • aizpildot Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izstrādāto veidlapu;
  • brīvā formā. Uz tukšas A4 formāta lapas norādiet savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju, defekta aprakstu, savu prasījumu, kā arī iesnieguma sagatavošanas datumu.

Ja Jūsu iesniegums ir papīra formā, tad palūdziet komersantam uzlikt uz tā atzīmi par pretenzijas saņemšanu un neaizmirstiet atstāt sev pretenzijas kopiju! Pretenzijai pievienojiet čeka kopiju (nevis tā oriģinālu).

Negaidiet rakstisku atbildi no komersanta ilgāk par vienu mēnesi

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu (PTAL), komersantam ir pienākums sniegt atbildi uz Jūsu pretenziju 15 darbdienu laikā no tās saņemšanas dienas. Ņemot vērā laiku, kas var būt nepieciešams atbildes nogādāšanai pa pastu, tā Jums būtu jāsaņem no komersanta ne vēlāk kā pēc mēneša.

Ja komersanta atbildi mēneša laikā neesat saņēmis, tad nav nekāda iemesla turpināt gaidīt, bet ir jāveršas ar iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, jo atbilstoši PTAL, ja komersants nesniedz atbildi uz patērētāja iesniegumu noteiktajā termiņā, uzskatāms, ka komersants atsakās izpildīt patērētāja prasījumu.

Iesnieguma veidlapu PTAC varat lejupielādēt šeit.

Pēc vēršanās PTAC, tas uzņemsies Jūsu lietas virzīšanu līdz pat Patērētāju strīdu risināšanas komisijai.

Atcerieties par termiņiem

Atcerieties, ka pretenzija (iesniegums) komersantam jāiesniedz:

  • divu mēnešu laikā no preces/pakalpojuma trūkuma (defekta) atklāšanas dienas;
  • divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas.

Turklāt, no PTAL izriet, ka, ja preces defekts atklājas sešu mēnešu laikā pēc preces iegādes, uzskatāms, ka tas eksistēja preces iegādes dienā un pienākums pierādīt pretējo (piemēram, ka defekts ir radies Jūsu vainas dēļ) ir komersantam.

Secinājums

Ja komersants neatrisina problēmu nekavējoties pēc preces nogādāšanas veikalā, vienmēr iesniedziet komersantam rakstisku pretenziju! Tas ne tikai pāatrinās strīda risināšanas procesu un ietaupīs Jūsu resursus, bet arī ļaus ievērot vairākus būtiskus termiņus.

Veiksmīgus pirkumus!

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 08 novembris 2017 10:05
 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack