LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Viena zīmola produktu kvalitāte Eiropas Savienībā PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 30 janvāris 2018 14:18

2017. gada nogalē ikgadējā uzrunā Eiropas Parlamentam (turpmāk EP) Eiropas Komisijas (turpmāk EK) prezidents Žans Klods Junkers norādīja, ka "austrumeiropieši vairs nedrīkst būt otrās šķiras patērētāji un viena zīmola produktiem visās dalībvalstīs jābūt vienādai kvalitātei". LR Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs uzdeva Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD) izanalizēt vairāku Latvijā tirgotu ārvalstīs ražoto pārtikas produktu sastāvu un noteikt, vai šie produkti ir identiski analoģiskiem (viena zīmola identiskā iepakojumā) citās ES valstīs tirgotajiem produktiem, vai arī tie atšķiras.

Veicot pārtikas preču salīdzinošās pārbaudes, Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pārbaudīja 38 pārtikas produktu marķējumus un trīs dzīvnieku barības paraugus. Š.g. 12.janvārī, ES Majā notikušajā diskusijā par pārtikas kvalitātes atšķirībām Eiropas Savienības valstīs Pārtikas uzraudzības departamenta direktors Ernests Zavadskis informēja, ka atšķirības, ir nebūtiskas, tās tika konstatētas 18 produktiem, kas nopērkami Vācijā, Beļģijā un Latvijā. Atsevišķu produktu ražošanā bija izmantotas atšķirīgas izejvielas – dārgākas un lētākas, tomēr, laboratoriski testējot šos produktus, nozīmīgas atšķirības produktu uzturvērtībā vai taukskābju saturā netika konstatētas. Tāpat laboratoriski netika konstatēts, ka produktu sastāvs atšķirtos no to marķējuma. "Tāpēc nevaram apgalvot, ka patērētāji tiek diskriminēti," teica PVD Pārtikas uzraudzības departamenta direktors.

EK nesen pieņēmusi vadlīnijas, kuru mērķis ir palīdzēt valstīm labāk izmantot spēkā esošos ES pārtikas un patērētāju tiesību aizsardzības jomas tiesību aktus nolūkā konstatēt un novērst nepamatotus divējādus standartus. EK vadlīnijās preču duālās kvalitātes jēdziens definēts sekojoši: "ja viena zīmola preci pārdod dažādās vietās ar dažādu kvalitāti vai ar dažādu sastāvu". Paredzams, ka 2018. gadā EK izstrādās kopīgu metodoloģiju, lai būtu iespējams konstatēt, kādas produktu grupas jāpēta, pēc kādiem kritērijiem laboratoriski jātestē un kā jārīkojas, ja konstatē neatbilstības ES dalībvalstīs.

Ar pilnu PVD pārbaudīto produktu sarakstu un konstatētajām atšķirībām produktu marķējumā un sastāvā var iepazīties šeit: http://www.zm.gov.lv/public/ck/files/PVD/Partikas_uzraudziba/Dubultie_standarti_tabula.pdf

Papildus informācija: LR Zemkopības ministrijas Pārtikas un veterināra dienesta mājas lapā: www.pvd.gov.lv

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 08 februāris 2018 08:40
 
Dabasgāzes tirgotāju reģistrs PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Piektdiena, 22 decembris 2017 12:18

2018.gads ir laiks, kad patērētājiem jāsāk pētīt dabasgāzes tirgotāju piedāvājumus mājsaimniecībām!

Atgādinām, ka pienākums piegādāt dabasgāzi saistītajiem lietotājiem (mājsaimniecības lietotājiem) par regulētiem tarifiem ir noteikts publiskajam tirgotājam, kura darbības kārtību nosaka Ministru kabinets.

Līdz 2019.gada 1.janvārim publiskā tirgotāja pienākumus pilda AS "Latvijas Gāze". Pēc 2019.gada 1.janvāra pienākums sniegt dabasgāzes tirdzniecības pakalpojumus saistītajiem lietotājiem Latvijas teritorijā ir dabasgāzes tirgotājam, kurš nodrošina dabasgāzes tirdzniecības pakalpojumu lielākajam mājsaimniecības lietotāju skaitam. Līdz ar to mājsaimniecībām jau 2018.gada nogalē būs jāizvēlas dabasgāzes tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs.

Latvijas Republikas teritorijā ar dabasgāzes tirdzniecību var nodarboties dabasgāzes tirgotāju reģistrā reģistrēti komersanti. Reģistru uztur un informāciju atjauno Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk SPRK).

SPRK pienākumos dabasgāzes nozarē ietilpst ne tikai dabasgāzes tirgotāju reģistra uzturēšana, bet arī:

1. aizstāvēt lietotāju intereses;
2. veicina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attīstību;
3. noteikt tarifu aprēķināšanas metodikas;
4. noteikt sistēmas pakalpojumu tarifus;
5. licencēt sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu;
6. reģistrēt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējus;
7. pilda citas funkcijas, kas noteiktas nozares speciālajos likumos.

Informācija par reģistrētajiem dabasgāzes tirgotājiem tiek regulāri atjaunota un ir pieejama SPRK elektroniskajā mājas lapā. Reģistrēto dabasgāzes tirgotāju skaits uz 21.12.2017. ir 36 tirgotāji. Kontaktinformācija ir pieejama šeit: https://www.sprk.gov.lv/uploads/doc/Dabasgzestirgotjukontakti.pdf

Līdz ar konkurences parādīšanos, tirgotāji varēs piedāvāt mājsaimniecībām dabasgāzes piedāvājumus, tomēr līdz šim tirgotāju interese par mājsaimniecībām bijusi ļoti neliela (kā liecina LR Ekonomikas ministrijas informācija no 36 komersantiem, interesi par mājsaimniecībām ir izrādījuši tikai seši tirgotāji). LPIAA aicina iedzīvotājus sekot līdzi tirgotāju piedāvājumiem un rūpīgi iepazīties ar līguma nosacījumiem pirms līguma parakstīšanas!

Papildus informācijai pieejamas SPRK un LR Ekonomikas ministrijas prezentācijas šeit un šeit.

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 02 janvāris 2018 15:26
 
Trīs mīti par aviopasažieru kompensāciju piedzinējiem PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 22 decembris 2017 14:37
Lidostas attēls

Pasažieru aviopārvadājumi jau sen ir kļuvuši par daudzu Latvijas iedzīvotāju ikdienu. Mūsdienu pasāulē, kurā robežu kļūst arvien mazāk, tie sniedz neatsveramas ērtības tiem, kas vēlās ātri un efektīvi pārvietoties lielos attālumos. Diemžēl, izmantojot aviopārvadājuma pakalpojumu pasažieri ļoti lielā mērā ir atkarīgi no tā cik godprātīgi un efektīvi pārvadātājs (aviokompānija) pilda savus pienākumus.

Īpaši lielas neērtības un sarežģījumus pasažieriem sagādā iekāpšanas atteikums, lidojumu atcelšana vai ilga kavēšanās. Šī iemesla dēļ Eiropas Parlaments un Padome 2004.gadā pieņēma regulu Nr.261/2004, kura nosaka pasažieru tiesību minimumu šajos gadījumos. Viena no šim tiesībām ir arī tiesības uz kompensāciju.

Ņemot vērā to, ka tiesības uz kompensāciju atbilstoši regulai ir salīdzinoši viegli pierādīt, pēdējos gados daudzi komersanti īpaši internetā piedāvā iespēju par atlīdzību piedzīt no aviokompānijām kompensācijas pasažieru labā, piemēram, Compensair, Refund.me, Airhelp u.c.

Sakarā ar to, ka minētas kompānijas savus pakalpojumus sniedz par pietiekoši lielu samaksu (parasti - 25% no kompensācijas summas), šajā rakstā, vēlamies kliedēt dažus mītus, kurus esam novērojuši patērētāju vidū saistībā ar pasažieru kompensāciju piedzinēju darbu.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 28 decembris 2017 12:14
Lasīt tālāk...
 
PIAA pārstāvji iedzīvotāju forumā „Rīga dimd - iedzīvotāji runā, domā, dara!” PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:28

bukletu attēls

Ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra atbalstu Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) 2017.gada 29. novembrī piedalījās iedzīvotāju forumā „Rīga dimd - iedzīvotāji runā, domā, dara!”, kas risinājās Rīgas Latviešu biedrības namā. Forums pulcēja Rīgas iedzīvotājus - jauniešus, pieaugušos un seniorus.

PIAA pārstāvji informēja par prasījuma pieteikuma soļiem un sniedza informāciju par interneta vietnēm, kur iespējams saņemt padomus un palīdzību par patērētāju tiesību aizsardzību. Informatīvajā stendā Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija aicināja rīdziniekus atsvaidzināt zināšanas kā pieteikt pretenziju pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, kā arī dalīja informatīvus materiālus. Papildus informācija par pretenzijas iesniegšanu: www.pretenzija.lv

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 07 decembris 2017 15:33
 
SIA "Neostore" ir iekļauta melnajā sarakstā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:27

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Neostore" (reģ. Nr. 40103170312) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu veikt naudas atgriešanu par iegādāto līguma noteikumiem neatbilstošo preci, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "Neostore", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē www.neostore.lv, ir pārdevusi patērētājai portatīvo datoru. Konstatējot dažāda veida defektus kopumā četras reizes, dators tika nodots garantijas remontā servisa centram. Vēlāk patērētāja vērsās ar iesniegumu pie komersanta izvirzot prasību veikt datora maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu vai, ja tas nav iespējams, atgriezt naudu par līguma noteikumiem neatbilstošu datoru. Komersants piekrita patērētājas izvirzītajai prasībai par datora maiņu un piedāvāja vairākus iespējamos variantus, tomēr vienošanos nespēja panākt.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu komersantam bija jāizpilda ar patērētāju panāktā vienošanās par datora maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu. Tā kā SIA "Neostore" nevarēja panākt vienošanos par prasības izpildi un saprātīgā termiņā neapmainīja datoru pret līguma noteikumiem atbilstošu preci, kā arī neveica nekādas darbības, kamēr strīds tika izskatīts patērētājai ir tiesības pieprasīt par datoru samaksātas naudas summas atmaksu.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 30 novembris 2017 16:46
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

8 lapa no 29
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack