LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
PIAA statistika par saņemtajām sūdzībām PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 31 janvāris 2018 13:45
Statistika attēls

Gada sākums tradicionāli ir laiks, kad tiek veikti apkopojumi par iepriekšējā gadā paveikto - tiek sagatavoti statistikas pārskati, tiek analizēti darbības rezultāti, tiek izdarti secinājumi. Patērētāju aizsardzības jomā ar īpašu interesi parasti sagaidam darbības pārskatus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra, bet pēdējos gados - arī no dažādiem patērētāju strīdu ārpustiesas risinātājiem (termiņš - 1.marts).

Savukārt, šajā rakstā vēlējāmies īsumā apskatīt Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā (PIAA) saņemto sūdzību un jautājumu statistiku par 2017.gadu.

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 05 februāris 2018 14:16
Lasīt tālāk...
 
Seminārs Ventspilī PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 25 septembris 2012 14:15

Aicinām uz bezmaksas semināru par patērētāju strīdu risināšanu

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) projekta “Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības biedrību kapacitātes stiprināšana patērētāju strīdu risināšanā un līdzdalībā normatīvo aktu izstrādāšanā” rīko bezmaksas semināru par patērētāju strīdu risināšanu.

Seminārs notiks 2012.gada 26. septembrī, Ventspilī, Kuldīgas ielā 11-11, plkst. 10.00.

Semināra laikā notiks lekcija par problēmām, kas saistītas ar šobrīd Latvijas patērētājiem pieejamiem strīdu izskatīšanas mehānismiem (prasījuma pieteikuma iesniegšana uzņēmējam, PTAC, tiesa), kā arī tiks sniegta informācija par iespējam risināt šos strīdus lētāk un ātrāk, izmantojot mūsdienīgus strīdu risināšanas mehānismus, t.sk. tādus salīdzinoši mazpazīstamus, kā mediācija un strīdu izskatīšanas komisijas. Būs arīiespēja saņemt informāciju par LPIAA nesen izveidoto mediatoru tīklu, kas darbojas Liepājā, Daugavpilī, Rīgā, Jūrmalā, Valmierā, Cēsīs, Jelgavā, Rēzeknē, Ogrē un Ventspilī.

Seminārs ir paredzēts visiem interesentiem.

LPIAA ir nevalstiska organizācija, kas nodibināta 1999.gadā un ir Latvijas patērētāju interešu aizsardzības nevalstisku organizāciju (LPIAA biedri) pārstāvis. Šobrīd LPIAA ir desmit biedrorganizācijas. LPIAA ir Eiropas patērētāju konsultatīvās grupas (ECCG) un Eiropas patērētāju organizācijas (BEUC) dalīborganizācija. LPIAA ir pastāvīgi iesaistīta lēmumu pieņemšanas procesā Eiropas Savienības un Latvijas mērogā.

Projekta “Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības biedrību kapacitātes stiprināšana patērētāju strīdu risināšanā un līdzdalībā normatīvo aktu izstrādāšanā” finansējuma daļu 91,84% apmērā finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību. Apakšaktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.

Semināra programma ir pieejama šeit.

lielals logo

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 20 decembris 2012 21:05
 
Prece vai pakalpojums ir nekvalitatīvi? Nevelc garumā! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 31 oktobris 2017 14:27
Ekrānuzņēmuma attēls

Prece ir nopirkta, bet ātri vien noskaidrojas, ka tā nav kvalitatīva. Jūs nogādājat preci atpakaļ veikalā, kur pārdevējs to paņem apsekošanai. Paiet nedēļa, tad otrā, bet no pārdevēja ziņu nav. Jūs sazināties ar veikalu un tiekat informēts, ka atbilde drīz būs. Paiet vēl divas nedēļas un viss atkārtojas. Jūs nolemjat pagaidīt, bet Jūsu dzīve negaida - darbs un ģimene paņem savu laiku un nu jau pēc mēneša Jūs atceraties par to, ka nekādu ziņu no pārdevēja joprojām nav. Seko veikala apmeklējums vai zvans, asa vārdu apmaiņa un nu pārdevējs atvainojas par kavēšanos un atkal sola atbildi tuvākajā laikā. Vēl vairākas nedēļas paiet ikdienas darbos un Jūs atkal attopaties, ka lieta nav pavirzījusies uz priekšu ne par mata tiesu.

Lai arī Jūsu sašutums par pārdevēja rīcību noteikti būs vietā, tomēr tas nespēs palīdzēt konstruktīvi atrisināt situāciju.

Šajā rakstā piedāvājam Jums trīs padomus, kas palīdzēs padarīt problēmas risināšanu konstruktīvāku un nepieļaut, lai process pārvēršas bezgalīgā "gumijas stiepšanā".

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 08 novembris 2017 10:05
Lasīt tālāk...
 
LPIAA atver jaunu mājaslapu - www.pretenzija.lv! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 31 oktobris 2016 10:18

www.pretenzija.lv

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) izveidojusi tīmekļa vietni www.pretenzija.lv, kurā katrs patērētājs, kas saskāries ar preces vai pakalpojuma defektu (neatbilstību līguma noteikumiem) var ātri un vienkārši sagatavot iesniegumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.

Šāda iesnieguma iesniegšana ir priekšnoteikums turpmākai strīda risināšanai Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un šogad izveidotajā Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Jāatgādina, ka 2016.gadā notikušās būtiskas izmaiņas patērētāju strīdu izskatīšanas kārtībā, tai skaitā tika izveidota jauna institūcija - Patērētāju strīdu risināšanas komisija, kuras darbu nodrošina PTAC un kuras sastāvu veido bijušie tiesneši, kā arī komersantu organizāciju un PIAA pārstāvji.

Nolūkā atbalstīt Latvijas patērētājus, kuri bieži vien nav informēti par pēdējām izmaņām likumos, PIAA ir izveidojusi vietni www.pretenzija.lv, kuras saturs arī turpmāk tiks adaptēts aktuāliem grozījumiem normatīvajos aktos.

Izmantojot www.pretenzija.lv iesnieguma sagatavošanai nebūs nepieciešamas juridiskās zināšanas - vajadzēs tikai aizpildīt vairākas ailes atbilstoši norādījumiem. Turklāt, to ir iespējams darīt sev ērtākajā brīdī un veidā - ar datora, planšetes vai viedtālruņa palīdzību. Sagatavotu iesniegumu varēs izdrukāt vai nosūtīt elektroniski. Vietnē www.pretenzija.lv atradīsiet arī informāciju par par savām tiesībām un strīdu risināšanas kārtību t.i. kur un kādos termiņos jāveršas, lai atrisinātu strīdu.

Vietne www.pretenzija.lv ir tapusi projekta “Patērētāju pirmās palīdzības komplekts” (Consumer First Aid Toolkit) ietvaros, kuru kopīgi īsteno divas Baltijas valstu patērētāju organizācijas, kas ir Eiropas patērētāju organizācijas (BEUC) biedri: Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) un Lietuvas Patērētāju organizāciju alianse (Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas jeb LVOA). Projektu finansē Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) Angel funding programmas ietvaros, kas ir veltīta Centrālas Eiropas, Austrumeiropas un Dienvidaustrumu Eiropas valstu patērētāju organizāciju atbalstam.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 03 novembris 2016 10:43
 
Viena zīmola produktu kvalitāte Eiropas Savienībā PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 30 janvāris 2018 14:18

2017. gada nogalē ikgadējā uzrunā Eiropas Parlamentam (turpmāk EP) Eiropas Komisijas (turpmāk EK) prezidents Žans Klods Junkers norādīja, ka "austrumeiropieši vairs nedrīkst būt otrās šķiras patērētāji un viena zīmola produktiem visās dalībvalstīs jābūt vienādai kvalitātei". LR Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs uzdeva Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD) izanalizēt vairāku Latvijā tirgotu ārvalstīs ražoto pārtikas produktu sastāvu un noteikt, vai šie produkti ir identiski analoģiskiem (viena zīmola identiskā iepakojumā) citās ES valstīs tirgotajiem produktiem, vai arī tie atšķiras.

Veicot pārtikas preču salīdzinošās pārbaudes, Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pārbaudīja 38 pārtikas produktu marķējumus un trīs dzīvnieku barības paraugus. Š.g. 12.janvārī, ES Majā notikušajā diskusijā par pārtikas kvalitātes atšķirībām Eiropas Savienības valstīs Pārtikas uzraudzības departamenta direktors Ernests Zavadskis informēja, ka atšķirības, ir nebūtiskas, tās tika konstatētas 18 produktiem, kas nopērkami Vācijā, Beļģijā un Latvijā. Atsevišķu produktu ražošanā bija izmantotas atšķirīgas izejvielas – dārgākas un lētākas, tomēr, laboratoriski testējot šos produktus, nozīmīgas atšķirības produktu uzturvērtībā vai taukskābju saturā netika konstatētas. Tāpat laboratoriski netika konstatēts, ka produktu sastāvs atšķirtos no to marķējuma. "Tāpēc nevaram apgalvot, ka patērētāji tiek diskriminēti," teica PVD Pārtikas uzraudzības departamenta direktors.

EK nesen pieņēmusi vadlīnijas, kuru mērķis ir palīdzēt valstīm labāk izmantot spēkā esošos ES pārtikas un patērētāju tiesību aizsardzības jomas tiesību aktus nolūkā konstatēt un novērst nepamatotus divējādus standartus. EK vadlīnijās preču duālās kvalitātes jēdziens definēts sekojoši: "ja viena zīmola preci pārdod dažādās vietās ar dažādu kvalitāti vai ar dažādu sastāvu". Paredzams, ka 2018. gadā EK izstrādās kopīgu metodoloģiju, lai būtu iespējams konstatēt, kādas produktu grupas jāpēta, pēc kādiem kritērijiem laboratoriski jātestē un kā jārīkojas, ja konstatē neatbilstības ES dalībvalstīs.

Ar pilnu PVD pārbaudīto produktu sarakstu un konstatētajām atšķirībām produktu marķējumā un sastāvā var iepazīties šeit: http://www.zm.gov.lv/public/ck/files/PVD/Partikas_uzraudziba/Dubultie_standarti_tabula.pdf

Papildus informācija: LR Zemkopības ministrijas Pārtikas un veterināra dienesta mājas lapā: www.pvd.gov.lv

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 08 februāris 2018 08:40
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

1 lapa no 23
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack