LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
SIA "WH Latvija", kas tirgo ūdens filtrus ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 29 novembris 2018 11:13

baneris melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "WH Latvija" (reģ. Nr. 40203045683) par to, ka uzņēmums nav atmaksājis patērētājai 50,00 EUR, sakarā ar izbeigto līgumu par ūdens attīrīšanas sistēmas iegādi, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "WH Latvija" pārstāvis, apmeklējot patērētāju viņas dzīvesvietā 2017.gada 10.decembrī piegādājis un uzstādījis ūdens attīrīšanas sistēmu Infinity 1380,00 EUR vērtībā, par kuru tika noslēgts Kreditēšanas līgums ar aizdevēju. Pie līguma noslēgšanas patērētāja veica maksājumu 50,00 EUR apmērā. Patērētāja 2017.gada 13.decembrī un atkārtoti 2017.gada 23.decembrī iesniedza SIA "WH Latvija" iesniegumu ar lūgumu atcelt līgumu, aicinot demontēt uzstādīto ūdens attīrīšanas sistēmu. Tāpat patērētāja 2017.gada 21.decembrī un atkārtoti 2018.gada 4.janvārī aizdevējam iesniedza iesniegumu par atteikšanos no noslēgtā kreditēšanas līguma. Savukārt, 2018.gada 4.janvārī patērētāja ūdens attīrīšanas sistēmu Infinity nodeva uzņēmumam, kuru pārstāvis pieņēma, norādot, ka tā pieņemta uz apkopi.

Uzņēmums skaidrojumā komisijai atteicies atmaksāt patērētājai 50 EUR, norādot, ka patērētājai bija tiesības izmantot atteikuma tiesības tikai līdz ūdens attīrīšanas sistēmas pilnīgai uzstādīšanai un šis nosacījums tika ietverts patērētājas parakstītajā līgumā. Tāpat SIA "WH Latvija" skaidrojusi, ka ūdens attīrīšanas sistēma ir pieskaitāma pie veselības precēm, kas arī nedod patērētājai tiesības izmantot atteikuma tiesības un, ka ūdens attīrīšanas sistēma nav izmantojama vairākkārtīgi, jo lai pārdotu to tālāk, to ir nepieciešams dezinficēt, veikt kārtridža maiņu un citas tehniskās iejaukšanās, bet, ja šīs darbības netiek veiktas, tiek apdraudēta nākamā klienta veselība.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka patērētāja ir izmantojusi savas atteikuma tiesības noteiktajā termiņā, noraidot atrunu, ka atteikuma tiesības izmantot nevar, ja pakalpojuma sniegšana ir pilnībā pabeigta, jo šis noteikums neattiecas uz līgumiem, kuru priekšmets ietver gan preci, gan pakalpojumu. Proti šajā gadījumā līgums pamatā ir par preces (ūdens attīrīšanas sistēma) iegādi, kas vēl tiek kombinēta ar pakalpojuma (ūdens attīrīšanas sistēmas uzstādīšana) sniegšanu.

Tāpat komisija uzskatīja, ka SIA "WH Latvija" nav sniegusi pierādījums, kas apliecina, ka uzstādītā ūdens attīrīšanas sistēma būtu uzskatāma par preci, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ, jo īpaši tādēļ, ka no uzņēmuma sniegtās atbildes saprotams ka, veicot nepieciešamās darbības (dezinficēšana, kārtridža nomaiņa), preci ir iespējams lietot atkārtoti.

Savukārt, sakarā ar to, ka lietā nav bijis pierādījumu, kas apliecinātu, ka uzņēmums ir izsniedzis patērētājai atteikuma veidlapu un sniedzis informāciju par atteikuma tiesībām, tad SIA "WH Latvija" nav tiesīga paturēt patērētājas samaksātos 50,00 EUR, kas saskaņā ar izrakstīto preču pavadzīmi ir kā daļēja samaksa par ūdens attīrīšanas sistēmas uzstādīšanu.

Komisija arī norādīja, ka reizē ar līgumu starp patērētāju un SIA "WH Latvija" tiek izbeigts arī kreditēšanas līgums ar aizdevēju.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 29 novembris 2018 11:14
 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack