LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Informācijas par preci trūkums var novest pie defekta II PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 26 septembris 2019 10:10
Cilvēka ar jautājuma zīmi sejas priekšā attēls

Dažus gadus atpakaļ jau esam rakstījuši par to, kā informācijas par preci trūkums var novest pie preces defekta. Šajā rakstā, izmantojot par piemēru kādu citu Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu, vēlamies atgādināt gan uzņēmējiem, gan patērētājiem par to, ka preces kvalitāte ir ne tikai ražotāja darba rezultāts, bet tā ir atkarīga arī no citiem apstākļiem, to skaitā no informācijas, kāda ir sniegta par preci.

Lasīt tālāk...
 
Konkurences padome par AS “Tīrīga” līgumu noteikumiem PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Trešdiena, 18 septembris 2019 14:45

2019.gada vasarā un š.g. septembrī aktīvie Rīgas iedzīvotāji iesniedza sūdzības Konkurences padomei (KP) par AS “Tīrīga” līgumu noteikumiem, cenu palielinājumu un godīgai komercpraksei neatbilstošo līgumu slēgšanas procesu. Tieši tāpēcKonkurences padome 9. septembrī pieņēma pagaidu noregulējumu lietā, kas ierosināta pret Rīgas pilsētas pašvaldību un SIA “Getliņi EKO” par iespējamu dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. Kamēr lietas izpēte turpinās, pagaidu noregulējums dod iespēju saglabāt tādu konkurenci atkritumu savākšanas un pārvadāšanas tirgū, kāda tā bija pirms Rīgas pašvaldības koncesijas līguma noslēgšanas. KP, apturot koncesijas līguma izpildi, aptur arī jaundibinātās AS “Tīrīga” darbību (daļā, kas skar nešķiroto un dalīto sadzīves atkritumu savākšanu un pārvadāšanu Rīgā un par ko patērētāji slēdza līgumus ar atkritumu apsaimniekotājiem).

Informācija patērētājiem - tiem, kam nepieciešams saņemt pakalpojumu Rīgas pašvaldības teritorijā –, sazināties ar līdzšinējo pakalpojuma sniedzēju un pārliecināties, vai tas ir gatavs turpināt sadarbību. Šīs darbības attiecas arī uz tiem klientiem, kas jau paspējuši noslēgt līgumu ar AS “Tīrīga”.
Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) tuprinās sekot situācijas attīstībai, tieši tāpēc, aicinām patērētājus ziņot, ja rodas jautājumi vai neskaidrības:e-pasts: info@pateretajs.lv

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 30 septembris 2019 13:36
 
Projekta “STEP” informatīva apmācība PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Pirmdiena, 23 septembris 2019 21:15

step-cmyk

Projekta “STEP” ietvarosSIA "Jelgavas nekustāmā īpašuma pārvalde" kopā ar "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociāciju" (LPIAA) organizē informatīvu apmācību par centrālās siltummezgla darbības principiem un enerģijas taupīšanas iespējām daudzdzīvokļu mājās. Apmācības notiek:2019.gada 25. septembrī,Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā, Svētes ielā 33, Jelgavā.

Projekta “STEP” (Horizon 2020 programma) mērķis ir sasniegt un konsultēt nabadzīgos enerģijas patērētājus, sniedzot ar enerģiju saistītas konsultācijas, padomus un ieteikumus. STEP veido Eiropas Savienības dalībvalstu patērētāju organizāciju konsorcijs sadarbībā ar daudzdzīvokļu māju pārvaldīšanas.institūciju.

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 24 septembris 2019 10:36
 
Consumer Law Ready apmācības Alūksnē PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 18 septembris 2019 18:07
Fotogrāfija, kurā attēloti Alūksnes apmācības dalībnieki

Latvijas Patērētāju aizstāvības asociācija apmācību programmas Consumer Law Ready ietvaros 2019.gada 28.augustā Alūksnē organizēja bezmaksas apmācības maziem un vidējiem uzņēmējiem patērētāju aizsardzības jautājumos.

Apmācību gaitā 10 Alūksnes uzņēmumu pārstāvji, nolūkā izvairīties no kļūdām savā komercdarbībā, kā arī iespējāmām soda sankcijām, iepazinās ar to, kā pareizi sniegt patērētājiem informāciju pirms līguma noslēgšanas, kas ir atteikuma tiesības, kā rīkoties, saņemot patērētāja pretenzijas, tai skaitā par preču/pakalpojumu kvalitāti, kā arī par negodīgās komercprakses un netaisnīgo līguma noteikumu pazīmēm.

Consumer Law Ready ir specializēta ar Eiropas Komisijas atbalstu izstrādāta apmācību programma, kuras mērķis ir palīdzēt maziem un vidējiem uzņēmējiem (MVU) saprast un ievērot patērētāja pamattiesības Eiropas Savienībā.

Alūksnes uzņēmējus, kas arī vēlas piedalīties apmācībās, lūdzam sazināties ar mūsu asociācijas sertificēto Consumer Law Ready pasniedzēju Arni Bērziņu (attēlā pirmajā rindā pa kreisi) pa e-pastu savieniba@inbox.lv.

Savukārt, ieinteresētos Latvijas uzņēmējus no citiem reģioniem lūdzam sazināties ar mums pa e-pastu info@pateretajs.lv vai zvanot pa tālruni 29295520. Tāpat vēršam lasītāju uzmanību, ka tuvākās apmācības uzņēmējiem notiek 26.septembrī (Rēzeknē) un 7.oktobrī (Daugavpilī).

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 18 septembris 2019 18:15
 
Atteikuma tiesības var izmantot arī pērkot pakalpojumus PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Sestdiena, 31 augusts 2019 10:21
Papīra lapa ar uzrakstu es piekrītu un pildspalva attēls

Daudzi zina, ka distances līgumos (interneta veikali, katalogi u.c.) un līgumos, kas ir noslēgti ārpus uzņēmuma telpām (apmeklējot patērētāju mājās, darbā u.c.) likums piešķir patērētājiem atteikuma tiesības. Piemēram, patērētāji lielākoties jau ir pieraduši, ka pērkot preces interneta veikalā, vai ar kataloga palīdzību viņiem ir tiesības bez jebkāda pamatojuma atteikties no preces 14 dienu laikā.

Savukārt, nedz patērētāji, nedz komersanti parasti nav tikpat labi informēti par to, ka atteikuma tiesības var izmantot arī attiecībā uz pakalpojumiem. Mēģināsim viest lielāku skaidrību šajā jautājumā.

Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

1 lapa no 36
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack